20. juli 2007 - 23:24
Der er
11 kommentarer og 1 løsning
navigator.userAgent
Kan det passe, at navigator.userAgent ikke virker i alle browsere? Mvh Lone
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
Næh, hvor har du haft problemer ?-)
Der var nogle af mine brugere, hvis scritps ikke blev executet pga. denne. Det mest mærkelige var, at det ikke var browserafhængigt. Det var IE og Firefox (selv om andre med IE og firefox) ikke oplevede det samme.
<ole> Prøv at vise, hvordan du diskriminerer mellem browserne /mvh </bole>
sorry, det gør jeg således ;) function getBrowser(){ //ikke alle brugere kan læse navigator.userAgent (ikke browser-afhængigt men nogle brugere med ie og firefox) if (navigator.userAgent){ //dette er sat på, da scriptet ikke virkede uden denne tilføjelse var browserName = navigator.userAgent; browserName = browserName.toLowerCase(); if (browserName.indexOf("msie") != -1){ browser = "ie"; } else if (browserName.indexOf("firefox") != -1){ browser = "firefox"; } else if (browserName.indexOf("safari") != -1){ browser = "safari"; } else if (browserName.indexOf("netscape") != -1){ browser = "netscape"; } else if (browserName.indexOf("opera") != -1){ browser = "opera"; } else { browser = "unknown"; } return browser; } else return "unknown"; }
det er disse browsere, som brugerne af mit site benytter sig af - mest ie, firefox og safari
Bortsetfra, at Opera også skriver 'msie' i sin default-indstillinger, bør det viste ikke volde problemer. Problemet med Opera løses ved at skrive: if (browserName.indexOf("msie")!=-1 && browserName.indexOf("opera")==-1){ browser = "ie"; }
ok - eller sætte opera som nr. 1 :) tak for meldingen
14. oktober 2008 - 14:09
#8
olebole> vil du give et svar, så jeg kan lukke :)
14. oktober 2008 - 14:21
#9
Du godeste ... det er jo fra dengang, jeg var en sprød, ung mand! ;D
14. oktober 2008 - 14:23
#10
:D jeg kom lige til at se, at jeg havde et par hængepartier ;)
14. oktober 2008 - 14:42
#11
Ak ja, engang var man ung og vidunderlig ... nu er man blot underlig! Tak for points ;o)
14. oktober 2008 - 14:50
#12
;)
Vi tilbyder markedets bedste kurser inden for webudvikling