Avatar billede slawek007 Praktikant
21. juli 2007 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

log filer på xp

logger xp hvilke filer og programmer der har været åbne med tid og dato? eller kan man få et program til det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2007 - 16:43 #1
Det kan XP gøre, men gør det, mig bekendt, ikke som standard. Du gør følgende

I start - kør skriver du mmc. Dette starter microsoft management console

i mmc - filer - add snapins tilføler du relevante snap ins. det er i dette tilfælde den der handler om lokal sikkerhedspolitiker, men også sikkerheds templetes kan være relevant.

I disse sikkerhedspolitiker opsætter du den relevante auditing, hvorefter du vil kunne se loggen i eventviewer (logbog på dansk)

Jeg vil anbefale at du prøver dig frem. Det kan være at du er nødt til at overvåge de relevante programmers exec fil for at kunne se hvornåd programmet er blevet startet, men det kan lade sig gøre med lidt tåldmodighed
Avatar billede slawek007 Praktikant
22. juli 2007 - 11:33 #2
det ser indviklet ud. findes der ikke software som er mere til at have med at gøre
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 00:09 #3
Hvis du vil se i realtid hvad der sker på din disk - hvilke filer der bliver åbnet af hvilke programmer kan du bruge dette udenmærket program:
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/Filemon.mspx

Husk at ud kan sætte filtre op, så du bedre kan få fat i de relevante oplysninger for dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. august 2007 - 09:34 #4
Det er nu ikke så vandskeligt og når det først er sat op, så køre det bare
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 2007 - 19:08 #5
Great - går ud fra at du gik efter BufferZones løsning. Så giv ham lige en slat point. ;-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 2007 - 19:09 #6
SORRY!! Jeg lavede et svar .. husk at acceptere det rigtige!