Avatar billede wupta Nybegynder
24. juli 2007 - 15:16 Der er 7 kommentarer

Tjek af Hijackthis log.. Computer kører ikke optimalt

Først og fremmest tak for hjælpen på forhånd.

Min computer kører ikke helt optimalt, kan f.eks ikke åbne ganske almindelige billed filer bare ved at dobbeltklikke. tror der er mange windows fejl, da IE heller ikke virker optimalt. Samt at jeg ikke kan trække filer fra en mappe til en anden.
Vil helst gerne slippe for at sku formaterer og geninstallerer men tror desværre det er løsningen

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\Programmer\Anti-Blaxx 1.18\Anti-Blaxx.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
F:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Sony\Sony Picture Utility\VolumeWatcher\SPUVolumeWatcher.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jucheck.exe
F:\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [razertra] C:\Programmer\Razer\razertra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl04a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Blaxx Manager] C:\Programmer\Anti-Blaxx 1.18\Anti-Blaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "f:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 3.1] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - Startup: Picture Motion Browser Media Check Tool.lnk = C:\Programmer\Sony\Sony Picture Utility\VolumeWatcher\SPUVolumeWatcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: LærSelv MS Minimanual.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Status Monitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: &Search - http://kn.bar.need2find.com/KN/menusearch.html?p=KN
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Titan Poker (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Titan Poker (HKLM)
O9 - Extra button: EmpirePoker (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker (HKLM)
O9 - Extra button: PartyPoker.com (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com (HKLM)
O16 - DPF: {13EC55CF-D993-475B-9ACA-F4A384957956} (Controller Class) - https://www.windowsonecare.com/install/cli/0.8.0794.38/WinSSWebAgent.CAB
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E66A776-A350-4D69-8783-906DB0E6DF14} (Jaunt Class) - http://download.jaunt.com/public/jaunt.cab
O16 - DPF: {A8658086-E6AC-4957-BC8E-8D54A7E8A790} (GDIChk Object) - http://www.microsoft.com/security/controls/GDI/0/GDIChk.CAB
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede tiger_dk Mester
24. juli 2007 - 15:29 #1
har du prøvet at køre sfc /scannow med XP cd'en ? Start-Kør
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juli 2007 - 06:53 #2
Prøv inden formatering at kør en chkdsk /r/f og hvis det ikke hjælper en reparer, med XP skiven anden gang du får muligheden for at reparer,du mister kun et par drivere som du kan lægge ind bagefter.
Avatar billede wupta Nybegynder
26. juli 2007 - 07:48 #3
OK det vil jeg da prøve for at se om det virker
Avatar billede tiger_dk Mester
03. august 2007 - 23:16 #4
har du så peøvet det ?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2007 - 06:12 #5
Spænnende om en af delene virker.
Avatar billede wupta Nybegynder
05. august 2007 - 22:11 #6
Det virkede ok.. men valgte at geninstallere det hele da der var flere fejl..

Men nu er jeg så stødt på et lidt andet problem ...

har haft formateret og installeret windows på ny.
Men nogen gange starter den op, blå skærm 2 sec og genstarter .. kan godt køre den i fejlsikret tilstand?

Tror måske hdd er stået af eller der det processeren?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2007 - 06:40 #7
Prøv en ny chkdsk fra start, denne computer højre klik på C: drevet så egenskaber
og på funktioner, så undersøg nu flueben i de to firkanter tryk start og ja, så ok
genstart intet må røres før den er færdig, kan tage en 1/2 time alt efter HD. størrelse.