Avatar billede hairam Nybegynder
31. juli 2007 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Portforwarding hos Arrownet

Hej allesammen

Jeg ville gerne lave noget port forwarding. Jeg er dog tilkoblet det her arrownet kabeltv thingy med et kabel modem.
Skal man sætte forward op i den eller hvordan fungere hele kabel modem delen?
har et EPC2100R2 Cable modem fra scientific Atlanta.

Jeg har tidligere sat det op men det var med cybercity's router og det er jo enkelt og let.

Jeg har også en router til at ligge som jeg kan anvende hvis jeg skal.
Avatar billede gurly Praktikant
31. juli 2007 - 23:13 #1
port forwarding til hvad ?

når du bruger kabel modem, så køre din pc jo på din externe ip adresesse direkte,
så der er ingen porte du kan forwarde, al indkommende trafik vil gå direkte til din pc.

hvis så du sætter en router til dit modem, så vil routeren køre på din externe ip, og derefter dele op i eksempelvis 4 lokale adresser
når så der kommer trafik ind udefra, eksempelvis hvis du har en server på en af maskinerne, så der kommer indgående trafik på port 80,  så skal routeren så vide hvilken lokal adresse trafikken skal viderestilles til, og så forwarder man så eksempelvis port 80 så den viderestiller trafik på port 80 fra den externe ip til en bestemt indtern ip

du har en router du kan anvende siger du, ja men til hvad ?
portforward får du kun brug for hvis du skal have koplet minst 2 eller flere pc´er til din internet forbindelse.

hvis du kun har en pc, har du intet at bruge router / portforward til.
Avatar billede hairam Nybegynder
01. august 2007 - 19:29 #2
Jeg skal lave portforward med port 3389 og 21. Jeg har min egen server som jeg gerne skulle kunne komme på udefra. Oki doki så smækker jeg bare routeren bagefter (havde jeg faktisk allerede gjort) Igen DHCP server i Cabel modemet. Det var lige det jeg skulle have opklaret. Vil du ligge et svar så er der POINT! : )
Avatar billede gurly Praktikant
01. august 2007 - 23:02 #3
du har jo ikke brug for routeren, hvis du sætter din pc direkte til dit modem, så er alle porte jo åben udefra.

på den anden side, ved at bruge din router også, så står der kun de porte åben som du forwarder, hvilket vil højne sikkerheden
Avatar billede gurly Praktikant
01. august 2007 - 23:02 #4
c",)