Avatar billede puttitat Nybegynder
09. august 2007 - 01:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Overvågning" af processer

Hej,

Jeg "døjer" med at en proces indimellem "halter" computeren, således den i 1-1½ sekund går "kold". Musik stopper (hakker), og kører derefter upåvirket videre. Det sker med ca. 1 minuts mellemrum.

Jeg har prøvet at bruge forskellige indbyggede værktøjer i Vista, men ingen kan vise en seperat CPU-forbrugs-historik for hver kørende proces.

Findes der et sådan værktøj, så jeg kan fange synderen?

Når det sker, bliver der registeret 100% cpu-forbrug, men proceslisten går åbenbart også kold, så jeg kan ikke selv se hvad det er der går op og låser.

Hjæææælp? Det kan jo stensikkert løses med en formatering, men det er jo bare ikke vejen frem!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. august 2007 - 08:46 #1
Fejlen skyldes oftest en for varm computer. Det kan du checke med et program som Speedfan.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2007 - 09:10 #2
De meget berømte PSTools kan den slags. Om de kan køre på Vista ved jeg ikke man du kunne jo forsøge, de er gratis

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/PsTools.mspx
Avatar billede puttitat Nybegynder
09. august 2007 - 13:51 #3
Jeg er ikke lige med på hvilken funktion i PSTools der skulle gøre det? :) Mit engelsk fejler intet, jeg kan sgu bare ikke gennemskue det?

- Det med varm computer forstår jeg ikke helt - jeg installerede en frisk XP i går, smed det samme software, samme 3rd party drivers, samme codec packs osv, på - og den fejler ikke det mindste? :(
Avatar billede steffenernst Nybegynder
09. august 2007 - 22:34 #4
Jobliste/ressourceovervågning/cpu viser hvilke programmer og processer, der bruger hvor meget cpu i %

Du kan også her oprette en dataindsamling, der over tid viser div.processers forbrug af cpu.

Endelig kan du prøve med "Advanced task manager" fra Innovative Solutions.

Dette program kan du teste gratis i 30 dage. Det viser også cpu forbrug for alle kørende processer, og du kan stoppe/starte dem efter ønske.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. august 2007 - 17:51 #5
Hvis computeren er låst, tvivler jeg meget på at noget program kan opsnappe programmers processorforbrug i det tidsrum.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:35 #6
Lidt respons?