Avatar billede shik Nybegynder
11. august 2007 - 18:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TV-out problem, lav opdateringsfrekvens 30hz

Hey,

Jeg har et problem når jeg bruger tv-out på min pc via svideo kablet. Jeg kan max sætte tv'et til 30 hz og det ser ikke specielt flot ud, den laver nogle blå/hvide ting på kanterne. Hvad kan jeg gøre? Desuden bruger den ikke hele billedet på tv'et, der er lige et par cm som den ikke bruger.
Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2007 - 23:48 #1
måske en opdateret gfx driver, hvad hedder dit gfx kort
Avatar billede shik Nybegynder
12. august 2007 - 10:03 #2
8800gtx
Men jeg har vist den nyeste version.
Jeg kører i øvrigt med Vista Ultimate 64-bit
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 11:58 #3
prøv at af og geninstaller driveren
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. august 2007 - 16:47 #4
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 17:08 #5
Den skal du passe på med, mange har haft store problemer med den pakke
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. august 2007 - 18:46 #6
Det er ikke beta pakken dr..Den er der ganske rigtigt nogen der har fået fejl med.Disse 2 er officiele udgivelser.Men som altid så det klogt at lave et gendannelses punkt,før man installere noget.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 18:53 #7
de kan nu sagtens afinstalleres, hvilket er lidt nemmere end gendannelse, og folk har også haft rigeligt med problemer med de officielle releases, med da det jo er en compatibilitets pakke den ene, er det self værd at prøve
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. august 2007 - 19:09 #8
Tjaa det er jo Vista vi snakker om så ;)  alt kan give problemer ;p
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 19:22 #9
he he
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. august 2007 - 19:23 #10
Det var ikke for at gøre sjov ud af din situation shik,på nogen måde !!
Avatar billede shik Nybegynder
12. august 2007 - 23:09 #11
Nu har jeg både opdateret med de 2 pakker og geninstalleret gfx driver med de nyeste, jeg kan kun vælge 25 hz på tv'et. Jeg er ikke klar over om det er det som giver nogle irriterende blå kanter hvis I forstår, men jeg ville sq gerne have det løst.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 00:29 #12
Vista er desværre ikke lige min force, men corleone skal nok have et forslag eller 2
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. august 2007 - 15:36 #13
Hvilket tv snakker vi om her.Jeg er ikke helt klar over hvad et svideo kabel er i stand til at trække.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 16:58 #14
s-video trækker fint 1024*768 (har ikke prøvet højere)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. august 2007 - 18:55 #15
Tænkte mere på mth til hz..Men altså jeg er heller ej en ørn til tv-output vista eller ej,måske du kunne finde mere hjælp i elektronik sektionen.Jeg ved Vista har haft problemmer med sekundære skærme,men om det er det der er tilfældet her.Skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.Tænker bare at der kunne være en bedre chance for at der er en der sidder med viden omkring dette i den sektion.Da mig og dr ikke egentlig har kunne hjælpe dig med en løsning,kan du evt selv smide et svar og lukke her.Eller bede os om at ligge et.
Avatar billede shik Nybegynder
13. august 2007 - 18:57 #16
Problemet er at når den skal vise "kontrasten" mellem noget hvidt og noget sort bliver det blåt og grimt. Jeg uploader lige nogle billeder så I kan se det.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 19:45 #18
ja det er sku ikke det fedeste billede

Søger du på http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&q=vista+tv+out&meta= er der mange tråde, tror generelt tv-out i Vista er et problem for mange, desværre har jeg ikke en løsning til dig, sorry :(
Avatar billede shik Nybegynder
13. august 2007 - 20:11 #19
Billedet er egentlig fint nok, det er kun lige det blå der er rigtig irriterende, f.eks. på undertekster.
Tak ellers.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. august 2007 - 20:39 #20
Ja det ser ikke for godt ud da,men ligesom dr har jeg ikke lige den løsning du håbede på.Smid selv et svar og accepter dig selv for at lukke her shik,vi prøvede da.Men som dr skriver så kan det simpelthen skyldes vista også.
Avatar billede shik Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:55 #21
..