Avatar billede larsen1 Nybegynder
15. august 2007 - 10:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP adresser og lande

Er der ikke en simpel regel for hvornår et ip-nr er fra danmark? Jeg kan godt se at man kan finde store databaser med alle lande, som man kan slå op i, men jeg kunne godt bare tænke mig et nemt fix til at frasortere alt andet end danske adresser.

Problemet er at vi har et lille lukket privat forum kørende, som to gange er blevet hacket af tyrkere, og da vi kun er danske brugere ville jeg bare sortere alle udlændinge fra.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2007 - 10:19 #1
Der er ingen simpel regel, så du skal have fat i de "store" databaser, og huske at opdatere fra tid til anden - det ændrer sig. Men du kan jo nøjes med en positivliste. Der er også danskere i Sverige og Tyskland ...
Avatar billede larsen1 Nybegynder
15. august 2007 - 10:30 #2
Øv - så tror jeg bare jeg finder på noget andet. Smid et svar, så jeg kan smide nogle point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2007 - 11:55 #3
Ingen point til mig, tak.

Nu ved jeg ikke hvor dit problem er, for hvis det er fordi der er sikkerhedshuller i applikationen, så er det vel bare at få rettet dem.

Andre har forsøgt sig med at man skal have en .dk-email-adresse for at tilmelde sig.

Eller man kunne stille spørgsmål som kun danskere kan svare på "Hvad er Nyrup-Rasmussens fornavn?".
Avatar billede larsen1 Nybegynder
15. august 2007 - 12:08 #4
Problemet er at vi bruger et standardforum, som åbenbart har et sikkerhedshul. Der er ingen mulighed for at tilmelde sig forum'et uden invitation fra administratoren, så det er angreb uden at de er oprettede som brugere.
Vi må prøve at opgradere til en ny version af forum'et - den er bare smækket fyldt med reklamer :-(