Avatar billede rasta123 Nybegynder
15. august 2007 - 12:21 Der er 1 kommentar

Opdater xmlmaps indenfor et specifikt ark med vba

Hej Alle.

Jeg har en excelbog med ca. 35 ark, som hver indeholder 2 xmlmaps. (Lister med XML data-kilde)

Jeg opdaterer dem manuelt ved at klikke i dem og så klikke på udråbstegnet under liste baren.

Vha. vba gør jeg det på følgende måde:

For i = 1 To ActiveWorkbook.XmlMaps.count
        ActiveWorkbook.XmlMaps(i).DataBinding.Refresh
Next i

Men det gør at alle xmlmaps i regnearket bliver opdateret selvføgelig.

Er der en måde, hvordan man kun kan opdatere de xmlmaps, der befinder sig indenfor et ark?

Kan man på een eller anden måde generere et array, som indeholder navnene på de xmlmaps i et pågældende ark.

Eller måske få navnet på det xmlmap, som ligger ovenpå en bestemt celle. Det tror jeg er vejen frem. Da xmlmapperne alle ligger på det samme sted, kunne man markere en celle, få navnet på mappen og så opdatere den ene mappe..

Er bare ikke sikker på, hvordan man gør det!

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede rasta123 Nybegynder
15. august 2007 - 13:55 #1
Jeg fandt selv en løsning og lukker nu.

Jeg prøvede mig frem og brugte følgende:

ActiveWorkbook.XmlMaps(ActiveCell.XPath.Map.Name)