Avatar billede densprudlendeabe Nybegynder
17. august 2007 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad ligger lønnen på som pædagogmedhjælper

Hvad ligger månedslønnen på som nystartet pædagogmedhjælper? Er det samme løn landet over eller varierer den fra sted til sted? Er der nogen steder man kan tjekke det?
Avatar billede enya Nybegynder
17. august 2007 - 20:25 #1
Du kan finde relevante oplysninger på FOA's hjemmeside:  http://www.foa.dk/sw10810.asp
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. august 2007 - 20:29 #2
http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi Lønnen varierer fra sted til sted. Højest i Kbh. Tryk på linket og find pædagogmedhjælper i det første vindue og din geografiske placering i andet.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. august 2007 - 21:33 #3
Jeg mener jeg fik 14.500,- om måneden. Før skat, vel at mærke. ;-) Ikke nogen formue, men for pokker da, hvor bliver man rig på anden vis. Den selvindsigt du får ved at være sammen med så mange børn, der fremkalder glæde, vrede, skuffelse, stolthed, omsorg osv. hver dag - den er uvurderlig og kan ikke gøres op i en månedsløn.
Avatar billede enya Nybegynder
17. august 2007 - 21:46 #4
larsholmgaard_dk: Det véd jeg fra min søn.. Han er "vokset" meget med arbejdet. Børnene "elsker" ham og omvendt. :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. august 2007 - 21:52 #5
Lige præcis! Jeg arbejdede sammenlagt 3½ år i børnehave og ½ år i en vuggestue. Det var en fantastisk tid med masser af ubetinget kærlighed, nysgerrighed og fantasi fra en masse glade børn.
Avatar billede enya Nybegynder
17. august 2007 - 22:05 #6
Ja - det er herligt. Min søn vil ikke bytte arbejdet væk, for en højere løns skyld. :)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
17. august 2007 - 22:10 #7
Det vil jeg nu heller ikke, er igang med at læse, og før det havde jeg 3 år i en SFO, det var en skøn tid...ca 8-9 kg. udbetalt
Avatar billede martin_moth Mester
17. august 2007 - 22:44 #8
Du kan ikke sammenligne hvad en får udbetalt med hvad en anden får udbetalt.

For det afhænger af den enkeltes fradrag, der igen afhænger af gæld og andet. To mennesker ansat samme sted til samme løn kan få vidt forskellige beløb udbetalt.

Skal du sammenligne lønninger, skal du sammeligne beløbet før skat
Avatar billede mortensen Nybegynder
02. september 2007 - 22:07 #9
takker