Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 15:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

postnummer skal afgøre hvilken emailadresse der sendes til

Hej jeg vil gerne lave et javascript hvor et postnummer interval afgører hvilken mailboks - en kontaktformular lander i.

Postnummer 0000 - 4999 = mailboks 1
Postnummer 5000 - 9999 = mailboks 2

er der nogen der kan hjælpe

på forhånd tak
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:16 #1
Er det din egen mailboks - eller skal du sende den ud, til en?
Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 15:22 #2
jeg har en kontaktformular hvor hvis det er øst for storebælt så skal den gå til min kollega og vest til en anden kollega
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:27 #3
så skal du lave en if/else kombination

Det skal slet ikke gøres via java, men derimod php eller asp - hvad koder du i?
Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 15:31 #4
nej det skal køre clientside og det må da kunne laves i Javascript
Jeg skal bare have betingelsen for at den vælger den rigtige mailboks.
Kontaktformularen findes, men nu går den kun til en mailadresse
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:33 #5
Ja - men jeg skal vide om jeres side er lavet i php eller asp?
Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 15:37 #6
det ved jeg ikke - den er lavet i lotus notes cms
Avatar billede nickern Nybegynder
20. august 2007 - 15:41 #7
efter lidt hurtigt research kan jeg se at det er .NET - så du skal nok poste spørgsmålet i den kategori - så er der nogle andre der kan hjælpe dig.

Havde det været i php, kunne jeg godt have hjulpet dig :(
Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 15:55 #8
Nej det skal ikke laves i asp.net men i javascript. Jeg forestiller mig at det er noget med check for hvad der står i postnummerfeltet. Herefter skal den dirigeres til den rigtige mailboks. Jeg behøves ikke en hel mailformular
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 16:50 #9
<ole>

Udfra det oplyste kan der kun svares: Det skal gøres på den rigtige måde  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 16:51 #10
- hint: Hvordan i alverden skal man svare på et spørgsmål, der er kemisk renset for informationer?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 18:12 #11
Hvis det udelukkende skal være clientside, er dette en løsning.

function sendMail(){
    var postNummer = document.getElementById('postNummer');
    if(postNummer){
        if(!isNaN(postNummer.value)){
            if(postNummer.value < 5000){
                "mailto:mailbox1&subject=ang postnummer " + postNummer.value + "&body=lalalalalalalal!!!";
            }else{
                "mailto:mailbox2&subject=ang postnummer " + postNummer.value + "&body=lalalalalalalal!!!";
            }
        }else{
            alert("Det indtasted postnummer er ikke nummerisk");
        }

<input type='text' id='postNummer'>
<button onclick='sendMail();'>Send mail</button>
Avatar billede felixcat Nybegynder
20. august 2007 - 18:46 #12
olebole - jeg vil gerne være fritaget for dine kommentarer eller svar. Jeg har før mødt din arrogante facon og gider ikke spilde tid på at svare dig. på forhånd tak.

og kvadratrodenaf1 ser på det i morgen. Men det er del af en form og derfor skal der ikke være mailto eller en submit
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 19:04 #13
felixcat >> du er heldigvis lysår fra indflydelse på, hvad jeg kommenterer på. Du skriver et spørgsmål, der er totalt barberet for relevante informationer. Hvad havde du dog forventet af svar?

Når folk starter her på Eksperten, plejer vi ofte at henvise til denne side:
    http://expfaq.dk/

- så folk kan lære de mest hensigtsmæssige fremgangsmåder. Måske, det aldrig skete for dig, men hellere sent end aldrig, så hermed du har stadig chancen for at lære at stille et spørgsmål  =)

PS: Hvis du heller ikke har forstået, hvad arrogance er (og det tyder alt på), så kik på eksemplet i kommentaren (20/08-2007 18:46:44). Mere arrogant kan man næsten ikke blive  ;D
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 22:01 #14
Hvis det er en del af en form, der skal sendes til et serverside script, vil jeg anbefale dig også at håndtere valg af modtager serverside..

Men som ole skriver, mangler vi noget mere info om, hvad du poster til..
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 23:25 #15
- og det tror jeg ikke, kvadratrodenaf1 skriver for at fremstå arrogant  :)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 07:56 #16
Er du nu sikker? For jeg er egentlig en lille arrogant satan.

Men det er du også - Du kan da ikke bare sådan komme og spørge om oplysninger :-)..
Avatar billede felixcat Nybegynder
21. august 2007 - 12:40 #17
Hej kvadratrodenaf1
Det virker - dvs efter en tilretningen - tak for hjælpen, smider du et svar
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2007 - 13:41 #18
Med de tilgængelige informationer er det et rent svineheld, en tilretning var nok  :)
Avatar billede felixcat Nybegynder
21. august 2007 - 13:46 #19
Hej kvadratrodaf1
Dvs - troede jeg

min kode (jeg er ikke javascript nørd)
//send to mailbox depending on zipcode. Author: BJOLE Date: 21-08-2007
function setMailBox(){
    var postNummer = self.document._Contacts.fld6.value;
//alert(self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value)

            if(postNummer > 4999){
            self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value='R3071NBL';
            else
self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value='R3073FIR';
}

alert(postNummer +" , " +  self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value);
}
den skriver intet ud
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 13:51 #20
Får du nogen fejl? (har du slået debugging til?)
Prøv at alerte postNummer/self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value ud for at se, om de har værdier.

Hvis du ikke selv kan løse det ved at prøve ovenstående, må du poste noget mere kode (hele siden).
Avatar billede felixcat Nybegynder
21. august 2007 - 15:46 #21
Jeg har fundet fejlen. Men du skal have point for at du sporede mig ind på løsningen.
Poster du lige et svar.

Løsningen
//send to mailbox depending on zipcode. Author: BJOLE Date: 21-08-2007
function setMailBox(){
    var postNummer = self.document._Contacts.fld6.value;
//alert(self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value)

            if(postNummer > 4999){
            self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value='R3071NBL';
          } else{
self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value='R3073FIR';
}

alert(postNummer +" , " +  self.document._Contacts.AbbEmailAdr.value);
}
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 16:20 #22
yes yes..

Det var vel syntaxfejlen ved dit if statement, der gjorde udslaget?
Avatar billede felixcat Nybegynder
21. august 2007 - 19:10 #23
ja det var } else{ der var fejl i. Tak for din indsats