Avatar billede nykh Nybegynder
20. august 2007 - 20:33 Der er 2 kommentarer

fdisk /mbr

Nogen der har en rigtig god og teknisk forklaring på, hvorfor man kan tage en gammel fdisk, og benytte dens mbr kode til at starte selv den nyeste Windows Vista? Det er jo ikke den samme boot loader, som i gamle dage...
Avatar billede cordack Nybegynder
22. august 2007 - 01:04 #1
Fdisk has an undocumented parameter called /mbr that causes it to write the master boot record to the hard disk without altering the partition table information.
Avatar billede nykh Nybegynder
22. august 2007 - 15:18 #2
jo, men det interessante er, at fdisk er jo ældgammel, og det samme er den kode som fdisk skriver til master boot recorden