Avatar billede simon_thrown Nybegynder
23. august 2007 - 00:23 Der er 1 kommentar

Nemme points; bare et råd hvilket højtalersystem

Goddag
Jeg er den heldige ejer af en Infocus 4805s-Projektor. Desværre er jeg også kun indehaver af et lille 12 m2 kollegieværelse:-). Jeg har billedet men mangler nu lyden. Jeg overvejer disse 2 modeller, da alting kører gennem min computer (Prisen er ens=ca. 1400 kr): (Altec Lansing FX5051 5.1 kanal) eller (Altec Lansing FX6021 2.1). Jeg sidder helt op af muren, så de 2 bagerste højtalere vil mere eller mindre blive monteret over hovedet på mig; når jeg sidder på min sofa helt tilbage. Der er vist ingen tvivl om, at FX6021 har bedre lyd (6 mikro-højtalere i hver), men til gengæld vil jeg kun få 2.1 lyd. Hvad anbefaler du - jeg har ikke megen erfaring med surroundsound - ER det en lidt dårligere lydkvalitet værd?
På forhånd tak for svar, Simon
Avatar billede ullum Praktikant
23. august 2007 - 01:33 #1
hej Simon

der er slet ingen tvivl om at du får hvad du betaler for.
efter min ringe mening er 40 % af oplevelsen lyden og jeg mener helt klart at 5.1 (7.1) er et must. men uanset så indikerer prisen at du ligger i den lave ende, dette ikke skrevet for at "moppe" dig, men jeg har selv brugt omkring 40k på lydsiden, og jeg kunne sagtens forestille mig forbedringer. Den store oplevelse kommer jo også når der skrues op, den mulighed har du ikke, og små systemer har som regel en rimelig lyd når de ikke presses.
Jeg ville vælge 5.1 med mindre du ved at du inden for en overskuelig tid vil have råd til et par ekstra højttalere

mvh

ønsker ikke p