Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
23. august 2007 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af mail filer.

Hej

Jeg vil gerne vide hvor "mail filer" ligger sig.

Er der et sted hvor man kan se hvilken sti MS Exchange ligger de filer som skal backup'es.

Hvad er fil navnet..er der en fil for hver bruger ?

Vil tage et IMAGE af HDD....så ønsker at vide hvor og hvilke filer jeg løbende skal tage backup af for at kunne genskabe min server ved nedbrud.

Kunne jo også være sjovt at se hvor meget plads det hele tager op på min hdd.
Avatar billede be_nice Juniormester
23. august 2007 - 18:07 #1
Hej,

Du skal ind i  server management modulet, hvor du under server finder de forskellige postkasser.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
23. august 2007 - 18:20 #2
Hej
Jeg kan først checke imorgen, men håber jeg der finder sti/filnavne til de filer som jeg skal backe up.

Der er ikke nogen "ekstra" filer man skal tage med vel ? KUN en for hver bruger ? Kan man under server også se hvor evt. "archives (evt. brug for staveplade) :-D" ligger ?
Avatar billede be_nice Juniormester
23. august 2007 - 19:09 #3
Hej igen,

Jeg kan ikke huske om du i server management også kan se stien på postkasserne, men under alle omstændigheder kan du kopiere postkasserne direkte fra management modulet.

Giv lige en tilbagemelding om du får det til at virke efter hensigten.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
24. august 2007 - 11:50 #4
Hej

Den sti er en "virtuel" sti.

Det jeg ønsker at vide er HVOR ligger de filer som skal backup'es fra min win 2003 exchange server....så jeg ved nedbrud kan genskabe mail osv.

Har brug for en sti eller et sted man finder den sti til de filer, nu ligger de bare i en private
Tænker at tage et helt IMAGE og derefter dagligt kopier mail filer.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
24. august 2007 - 12:20 #5
jeg har en "...\sbs\first storage group\public folder store (SBS)" sti

Ser jo meget meget standard ud....men hvor ligger filer ?

Er de i nærheden af ?  "c:\program files\exchsrvr\mailroot\  ?????
Avatar billede be_nice Juniormester
25. september 2007 - 21:09 #6
Hej igen,

Har du fundet en løsning, og kan spørgsmålet lukkes?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
25. september 2007 - 23:42 #7
Hej lukker det nu........hmmmbe_nice...er du sikker på man kan kopier post kasser direkte fra management modul ?
Jeg fandt  IKKE ud af hvor de filer ligger...sådan 100%, men bruger bare backup softwaren til at få det hele med...ville dog gerne have kunne bestemme selv.....uden backupsoftware.

Du får point...
Avatar billede be_nice Juniormester
26. september 2007 - 18:53 #8
Hej,

Tak for point - jeg er ikke 100% sikker på at du kan kopiere det hele direkte fra management modulet. Finder jeg en nemmere løsning får du naturligvis en melding.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"