Avatar billede htmlkongen Novice
26. august 2007 - 20:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg backup?

Hvordan laver jeg lettest backup til min ekstern harddisk på 500 GB ?

Det skal køre hver fredag. Det skal være styresystemet og alting. Den skal bare putte det over på harddisken.

Hvordan gør man?
26. august 2007 - 21:30 #1
Bemærk at hvis du havde forestillet dig at 'bare' copy hele baduljen til en extern HD og så hvis 'noget' skulle gå galt så 'bare' copy tilbage ? Så let er det altså ikke !!!
26. august 2007 - 21:34 #2
... som du vistnok har fået at vide før så opdel dit system i (mindst) TO HD/Partioner:
C:) til Styresystemet + seriøse programmer
D:) til dine EGEN DATA: E-mail, adressebog, 'foretrukne, Dokumenter, foto, film(?), musik(?), ...

for C:'s vedkommende ka' du have et IMAGE (forskellige programmer ka' det trix mere eller mindre smart)

og for D:'s vedkommende er det jo 'bare' rå filer...
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2007 - 23:09 #3
Backup af filer og det at lave et Image af hele c-drevet inklusiv styresystem,
er to forskellige ting. Men Paragon Drive backup kan tilsyneladende det hele.
Den koster 50 US$, altså noget omkring 300kr. (kender ikke lige kursen)
http://www.drive-backup.com/home/personal/
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2007 - 11:39 #4
Tak.

Jeg hader bare partitioner. Så hellere to fysiske harddiske.

Skulle bare lige høre hvordan andre gør det.

Måske er Paragon Drive Backup en løsning?

Vil jeg prøve. KAn man prøve en freeware inden?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 12:24 #5
Du kan downloade en trial. Hvormeget der så fungere ved jeg ikke.
Jeg står helt uden forståelse for din modvilje mod partitioner. At have sit styresystem på en hel harddisk lyder yders upraktisk. Bare tænk på den tid det
tager, at defragmenterer og undersøge for virus spyware. Og hvis harddisken bliver
inficeret med en virus, som ikke kan fjernes - det har jeg haft 2 gange - så skal
alt på harddisken slettes, og helst oveskrives..
27. august 2007 - 12:34 #6
"...så skal alt på harddisken slettes..." -> så skal
alt på PARTIONEN slettes...
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 12:36 #7
Hvis din harddisk er af mærket Seagate eller Maxtor, kan du downloade et gratis
program, som ,selv om det ser anderledes ud, er det samme som "Acronis True image"
Det er, efter min menig, det bedste program til at lave Image. Det hedder "DiscWizard"
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 12:47 #8
Jo vist. Men når harddisken bare er formateret, som spørgeren ønsker det, så er
der jo kun een stor partition, og så er det hele harddisken, som skal slettes.
Og det er netop en af grundene til at have flere partitioner, på nutidens store
harddiske.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 14:51 #9
Jeg har lige set, at har man downloadet den gratis DiscWizard, kan man opgradere
til den fulde version af "Trueimage 10 home" for kun 30$, den koster ellers 50$.
Det er da noget besynderligt, at man kan spare 20$ på den måde. Men det er alså fakta.
http://www.acronis.com/promo/seagate/
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 14:53 #10
Avatar billede htmlkongen Novice
12. september 2007 - 10:40 #11
Tak alle.

Nogle der vil ha point?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2007 - 11:49 #12
Tjaa hvorfor ikke:) Hvad fandt du ud af?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. september 2007 - 01:47 #13
Husk at lukke spørgsmålet.