Avatar billede tobiash Praktikant
28. august 2007 - 20:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Directory service cannot start

Jeg får pludselig nedenstående fejlmelding når jeg starter min win 2003 op.

Security account manager initialized failed because of the following error: Directory service cannot start
please reboot in directory restore mode.

Når jeg rebooter kan jeg godt logge ind i directory restore mode.

Mit problem er bare at eg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 21:10 #1
Check at dine DNS indstillinger er korrekte og at DNS servicen starter.
Alternativt lyder det som om AD databasen er inkonsistent/beskadiget. I så fald må du lave en restore fra backup i AD restore mode.
Avatar billede tobiash Praktikant
28. august 2007 - 21:22 #2
Nu kan jeg heller ikke logge mig ind i directory restore mode! Nu kommer fejl-meldningen også når jeg prøver det!

#strych9
Ja, forbindelsen til AD databasen er brudt (ligger på mit d: drev) og jeg kan ikke komme i kontakt med det. + nul backup! så løbet er vel kørt for mig?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 21:36 #3
Jep, den er desværre fubar =(
AD er i virkeligheden ret skrøbeligt overfor feks strømsvigt eller andre pludselige nedbrud, især når man har disk write cache slået til.
Men her lyder det jo nærmest som en død harddisk, hvis dit d drev altså er en harddisk eller et array for sig.
Avatar billede tobiash Praktikant
28. august 2007 - 21:49 #4
For evt. andre som oplever dette problem har jeg fundet dette link:

http://support.microsoft.com/kb/240655