Avatar billede extream Nybegynder
01. september 2007 - 23:31 Der er 7 kommentarer

overføre værdi fra en fil til en anden via link

Hej
Jeg har en html side, som indeholder et div med et id. Indholdet i det div skal vises på en anden side når man klikker på et link. Kan dette lade sig gøre?

-----------side 1----------
<div id="test">
Her er en hel masse tekst</div>

<a href="side2.asp?test=her skal værdien fra test med">link</a>

-----------side 2------------
<%
text = request.querystring(test)

<div><%=text%></div>
Avatar billede kalp Novice
01. september 2007 - 23:37 #1
<body onload="java script:document.getElementById('urltomodify').href += document.getElementById('test').innerHTML;">

<div id="test">
Her er en hel masse tekst</div>

<a id="urltomodify" href="side2.asp?test=">link</a>

måske sådan.
Avatar billede kalp Novice
01. september 2007 - 23:39 #2
eller

<div id="test">
Her er en hel masse tekst</div>

<a onclick="java script:this.href += document.getElementById('test').innerHTML;">" href="side2.asp?test=">link</a>
Avatar billede kalp Novice
01. september 2007 - 23:40 #3
<a onclick="java script:this.href += document.getElementById('test').innerHTML" href="side2.asp?test=">link</a>

lidt for mange tags i den før:)
Avatar billede extream Nybegynder
02. september 2007 - 00:14 #4
det funger sgu thanx smid et svar
Avatar billede kalp Novice
02. september 2007 - 00:23 #5
:D
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 00:24 #6
<ole>

- og skal det være bare en smule i nærheden af valid kode - og kode fra dette årtusinde - skal du nok skrive:
    <a onclick="this.href += encodeURIComponent(document.getElementById('test').firstChild.nodeValue)" href="side2.asp?test=">link</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 00:26 #7
- eller rettere:
    <a onclick="this.setAttribute('href', this.getAttribute('href')+encodeURIComponent(document.getElementById('test').firstChild.nodeValue)" href="side2.asp?test=">link</a>