Avatar billede anms Nybegynder
08. september 2007 - 18:08 Der er 1 løsning

Dell Restore - ctrl+f11 virker ikke

Hej.

Jeg har en Dell Inspiron laptop, hvor jeg gerne vil have geninstalleret xp på.

Der er en restore-partition på harddisken, som gør at jeg skulle kunne starte Dell Restore op ved at trykke ctrl+f11 ved startup.

Som de skriver på deres support-side:

"When the Dell splash screen appears during the computer startup process, press and hold the <Ctrl> key, and then press the <F11> key. Then, release both keys at the same time."

Problemet er bare at der intet sker når jeg gør dette. Den eneste løsning jeg har fundet, siger dette:

"... make sure you're pressing Ctrl+F11 at the right time. When the POST phase starts,you'll see the blue Dell logo, there will be a brief delay, then the "F2" and "F12" prompts will appear in the corner of the screen. After POST completes, you'll see the 2-second blue-line. You must press Ctrl+F11 after the F2/F12 prompts appear, and before the end of the 2-second blue-line pause. Hold down the Ctrl key, press down the F11 key, then release both keys together."

Jeg har iøvrigt indstillet min bios til at starte computeren langsomt op, så jeg måske kunne ramme det rigtige tidspunkt.

Men jeg har altså stadig ikke held med det. Nogle forslag?

På forhånd tak.
Avatar billede anms Nybegynder
08. september 2007 - 19:53 #1
problemet er løst nu. Løsningen var at genoprette min oprindelige master boot record vha. http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/document?c=dk&dl=false&l=da&s=gen&docid=26B720E7D596B89DE040A68F5B280867&doclang=en&cs=
hvorefter det nu er muligt at starte dell restore
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester