12. september 2007 - 10:08Der er
9 kommentarer og 1 løsning
2 års garantireglen
hej
jeg har købt en scooter hos T-Hansen Så står jeg med en kollega og snakker lidt løst, vi kommer ind på det med garantien. Jeg fik at vide hos T.Hansen at hvis jeg ikke overholder service eftersynene bortfalder garantien og ovenikøbet skal jeg betale for serviceeftersynene
Kan dette passe ?? at garantien bortfalder hiv jeg ik overholder service eftersyn og skal ovenikøbet betale for det også
Så kan jeg godt forstå de sælger scootere billigt
service eftersynene koster en 300 - 500 kr pr gang
Jeg skal have 4-5 eftersyn indenfor 2 års garantien
men vil da lige fortælle min historie idag da jeg ringede til dem ( thansen)
Iogmed de er den eneste forhandler af gigantco scootere og skal man skal have lavet eftersyn hos dem kan de ikke kræve penge for serviceeftersynet, det er op til en selv om man vil benytte deres eller en anden. Tvisten ligger jo så i at de siger at det ikke er en autoriserede forhandler der laver eftersyn og så de ikke vil dække hvis der sker noget hmmm!!!
men man har ALTID de 2 års garanti de kan de ikke tage fra en men igen en tvist for hvis man har misligeholdt scootern ( altså ikke været til eftersyn dækker de heller ikke !! )
tjaa HVADSÅ ?????????
jeg spurgte så hvad de tog for deres serviceeftersyn ( jeg skal have lavet 4 eftersyn indenfor 2 år ifølge servicebogen 1.servicesyn 498.- 2.servicesyn 798.- 3.servicesyn 998.- 4.servicesyn 498.- ialt ca 2800 SÅ TROR DA FANDEN DERES SCOOTERE ER SÅ BILLIGE !!!!
Den ballade har der faktisk også været omkring biler, garanti og serviceeftersyn. Der var det også sådan tidligere, at hvis man ikke havde fået foretaget eftersyn på et "bilmærke-autoriseret" værktsted, så bortfaldt garantien, hævdede de. Men efter en del kampe og sværdslag er det sådan i dag, at hvis det værksted/mekaniker har skrevet under på, at foreskrifterne for eftersynet (som er udstukket af bilmærkets importør/organisation), så er der ikke noget at komme efter. Så har de bare værsgo at opfylde deres forpligtelser iht. garantibestemmelserne.
Prøv lige at ringe til FDM's juridiske service (kan jo godt være, at de vil give dig et hurtigt svar, selvom du måske ikke er medlem) eller Forbrugerstyrelsen.
men hvad synes i man burde gøre ?? 1.betale de eftersyn hos thansen ? 2.betale eftersyn hos en scooterforhandler man evt. kender 3.lad være med at tage til eftersyn 4.tage slagsmålet med Thansen om IKKE at betale DERES eftersyn 5.kør scootern i havnen og hoppe i selv bagefter LOL
Tjaeh, jeg betaler pænt for de eftersyn, som jeg har været til med min bil på et autoriseret værksted.
I øvrigt så har man faktisk ikke 2 års garanti, så det kan de egentlig godt tage fra en, som du nu udtrykker det 17:33:27. Du har reelt kun 6 mdrs. garanti og 18 måneders reklamationsret, og der er meget stor forskel på reklamationsret og garanti.
Tjah, det hedder faktisk 24 måneders reklamationsret, de første 6 måneder har forhandleren bevisbyrden overfor om fejlen kan tilskrives noget, der var til stede/ikke var i orden ved leveringen, efter de 6 måneder skal du bevise det !-)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.