Avatar billede simjul Nybegynder
17. september 2007 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Enkelt og brugervenligt lydredigeringsprogram

Hej

Kender I et enkelt og brugervenligt lydredigeringsprogram?

De eneste krav til programmet er:
- at man skal kunne klippe i lydoptagelser
- man skal kunne fade ud og ind
- man skal kunne justere lydstyrken, så uens optagelser i lydstyrke kan redigeres til ens lydstyrke.
Avatar billede w13 Novice
17. september 2007 - 16:36 #1
Audacity er ret nemt at gå til og gør netop, hvad du søger. Du kan downloade det gratis her: http://audacity.sourceforge.net
Avatar billede simjul Nybegynder
21. september 2007 - 09:52 #2
Findes der virkelig ikke andre enkle programmer?
Avatar billede w13 Novice
21. september 2007 - 15:08 #3
Jo. Der er naturligvis masser af lydprogrammer. Men audacity er da meget enkelt, synes jeg selv.
Avatar billede simjul Nybegynder
26. september 2007 - 15:31 #4
Gider du/I at nævne nogen?

De må meget gerne være mere enkle end Audacity
Avatar billede w13 Novice
26. september 2007 - 16:35 #5
Jeg tror ikke, du finder nogle enklere. Jeg har i hvert fald aldrig fundet et.
Avatar billede simjul Nybegynder
26. september 2007 - 18:16 #6
--> w13 - Sjovt nok at det er dit svar!

Jeg har fra andre sider hørt, at der er andre muligheder, men dem vil du åbenbart ikke nævne - eller vil du?
Avatar billede w13 Novice
26. september 2007 - 18:47 #7
Jeg siger netop, at der sikkert er nogle, der er enklere, men jeg har aldrig fundet dem. Til gengæld er alle andre programmer, jeg har prøvet, sværere end Audacity. Så grunden til, at jeg ikke nævner andre er, at dem jeg kender er sværere. Personligt synes jeg, det er ultimativt simpelt. Du har en tidslinje. Hvis du indlæser lyd i et af sporene, kan du flytte dette med musen, markere og slette, kopiere fra et sted til et andet, og der er et punkt, der hedder "Fade", som er ligeså simpelt.

Men hvorfor bruger du så ikke bare de programmer, som de andre sider anbefaler og lukker dette spørgsmål?
Avatar billede simjul Nybegynder
27. september 2007 - 09:24 #8
Sikke en tone!!

Har du overvejet om måske netop brugen af mus kunne være et problem?
Avatar billede w13 Novice
27. september 2007 - 12:28 #9
Nej. Det er vel temmelig sjældent, at det er det.
Avatar billede simjul Nybegynder
30. september 2007 - 22:10 #10
Lukker