Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
20. september 2007 - 22:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows setup kan ikke genkende min harddisk

Når jeg booter min bærbare op med XP pro 64bit cd'en i kan den ikke finde min harddisk, men da der ikke er floppy i den kan jeg ikke putte driverne på en disk og bruge den under instllationen, what to do?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. september 2007 - 22:20 #1
Du kan lave en windows installation med indbygget driver.
Dette program kan bruges til det:
http://www.nliteos.com/
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
20. september 2007 - 22:32 #2
Det prøver jeg.
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
20. september 2007 - 23:06 #3
nu mangler jeg bare at finde en inf fil til min ICH8M controller...
Avatar billede osigaard Nybegynder
20. september 2007 - 23:36 #4
Driver til din sata controller/ICH8M controller finder du på den cd der fulgte med din bærebare eler på Producentens Hjemmeside
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
20. september 2007 - 23:38 #5
jeg tror jeg fandt den på intels hp, jeg er ved at brænde slipstreamen i dette sekund.
Avatar billede tonygk Nybegynder
21. september 2007 - 13:16 #6
Du skal bare komme i BIOS, og under konfigurationen sætte din harddisk til LAGACY mode. Det virker dagefter.
Avatar billede tonygk Nybegynder
21. september 2007 - 13:16 #7
Bagefter mener jeg.... undskyld  ;--))
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
22. september 2007 - 14:41 #8
der er ikke så mange muligheder i bios, men jeg er ved at se om jeg kan update den nu
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
22. september 2007 - 16:45 #9
Jeg har prøvet at slipstreame driveren ind, men det virker ikke, og jeg kan ikke umiddelbart se, hvad i bios jeg skal ændre for det kan fungere. Det er SÅ irriterende!!
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. september 2007 - 18:42 #10
Vil det sige du har fået lavet en windows cd med driveren på?
Hvis du har det, skal du huske at trykke F6 under opstart med windows cden, og derefter installere raid controlleren. Ellers vil du stadigvæk ikke finde disken.
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
22. september 2007 - 19:14 #11
nåårh, det vidste jeg ikke, jeg prøver lige igen, jeg troede den nappede driveren selv
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
22. september 2007 - 22:22 #12
det duer stadig ikke, har prøvet med alskens drivere :/
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 10:07 #13
Jeg havde det samme problem. Jeg kom i bios, og under advanced, og harddisk. Der har jeg lavet det om til LAGACY.
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
24. september 2007 - 12:36 #14
det kan jeg desværre ikke, jeg kan ændre på faktorer som pio- og dma-mode, samt lidt andre ting, men ikke noget om legacy.

jeg er nu ude i en løsning hvor min usb-pen kan fungere som floppy, nogen der kender noget til dette?
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
24. september 2007 - 13:05 #15
Det er også muligt det er den forkerte driver jeg bruger. Når jeg downloader driveren fra intels hjemmeside får jeg en .exe fil, der vel at mærke ikke kan pakkes ud, så jeg kan ikke se hvilke drivere der er i den. Hvordan ser jeg hvilken driver det er der bliver installeret?
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
24. september 2007 - 16:04 #16
så fandt jeg ud af det, jeg pakkede exe filen fra intel ud via kommandolinien med attributten -A, så pakker den filerne ud til min hd. Herfra brugte jeg nLite, så kom med et svar bubbaa så er der point. Tak for hjælpen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. september 2007 - 08:58 #17
Det gør jeg :)