Avatar billede bragger Juniormester
22. september 2007 - 13:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Chkdsk fejl ved genstart efter fejl i Windows

Hvad betyder det, når der har været fejl i systemt og PC'en under genstart laver chckdsk med fejl i?

Der er mange ala det her:
fejl i indekspost....
og senere
sletter indeksposten  update~1.inf
og sidst:
genopretter den tabte fil....
Avatar billede hcma Novice
22. september 2007 - 13:44 #1
hvis der er dårlige sektorer, er det på tide at udskifte hd'en.  hvis den ikke brokker sig mere, er det tegn på at alle fejl er udbedret så vidt muligt.
Avatar billede rene37 Nybegynder
22. september 2007 - 16:18 #2
Når chkdsk finder fejl er det fordi index eller filer ikke blev lukket korrekt og derfor er blevet "smadret".

Prøv at køre chkdsk igen. Nu skulle der helst ikke være fejl, hvis systemet er lukket korrekt. Hvis der er fejl kan du hente et check værktøj til din harddisk på producentens hjemmeside for at se om der er mange bad sectors.
Avatar billede bragger Juniormester
22. september 2007 - 19:27 #3
Jeg fatter ikke en bønne.
Har haft problemer med manglende NTLDR - formentlig virus - men har under kørsel i fejlsikret tilstand kørt stabilt.
Så har jeg installeret XP "oven i" den gamle og igen kørte jeg stabilt.
Så begynder jeg at samle drivere sammen og VUPS klikker HD igen og fryser, står lidt, køre lidt fryser igen. Hver gang med et metallisk klik.¨
Nu prøver jeg at installere XP oven i igen og lader være med at installere drivere og ser om det igen giver stabilitet, eller om det er mig der har overset noget.
Hvis den klikker igen, må det være HD.
Hvis ikke? Er det så evt. lydkort, grafikkort, driver BIOS...??
Avatar billede rene37 Nybegynder
23. september 2007 - 23:27 #4
"Klik" lyden er ikke godt! Det tyder på at din harddisk er ved at gå ned. Prøv at gå ind på harddisk producentens hjemmeside og se om du kan hente et kontrol prg.
Avatar billede bragger Juniormester
25. september 2007 - 23:27 #5
Gen-geninstallerede Windows oven i den gamel installation. Her efter forsøgt at få drivere ind igen. (Det hygger jeg mig en del med...:-() Efter geninstallationen klikker HD ikke længere, så jeg tror stadig ikke det er den, det er galt med.
Men systemet virker ikke stabilt.
Overvejer at formattere og begynde forfra, da jeg bruger megen tid på at installere drivere etc. alligevel.
ØV
Avatar billede rene37 Nybegynder
26. september 2007 - 20:07 #6
Hvis du vælger at formattere, skal du prøve at lave en "zero fill" hvor alle sectorer på harddisken bliver sat til 0 (nul). Du kan sandsynligvis hente et program til det hos harddisk producenten. Ellers ligger der nogle forskellige gratis programmer på nettet som også kan gøre det. De kan ofte findes på http://www.download.com
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 20:11 #7
"skal du prøve at lave en "zero fill"" http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede bragger Juniormester
27. september 2007 - 19:40 #8
Tak Rene37 og Helge C
Jeg har hentet programmet og tager lige 20 dybe indåndinger.
Min PC er så stabil nu, at jeg kan arbejde på den.
Den kan dog fint finde på at fryse helt i Microsofts Age of Empire II Conquest samt satte pludselig min skærm på Standby (sort skærm) mens jeg sad og arbejdede...
Avatar billede bragger Juniormester
17. august 2011 - 22:07 #9
Point til HelgeC
Vil du svare?
Avatar billede bragger Juniormester
17. august 2011 - 23:45 #10
Helge C?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2011 - 07:12 #11
Jeg samler ikke point