Avatar billede Simon Praktikant
25. september 2007 - 12:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tilgå .NET webservice fra C

Jeg vil gerne tilgå en .NET webservice fra et C-program som kører på en embedded linux.

Webservicen kan tilgås via Soap 1.1 og 1.2.

Hvordan gør jeg det i praksis fra mit c-program?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 19:26 #1
Hm.

Du skal jo nok have fat paa et web service toolkit i C.

De haenger ikke paa traerne.

Hvor meget memory har du at goere godt med ?

Er der et "normalt" socket library der kan bruges ?
Avatar billede Simon Praktikant
08. oktober 2007 - 08:11 #2
I alt har jeg 64MB RAM.
Jeg har løst opgaven ved at bruge en standard SOAP-request for hver funktion og så indsætte parametrere på de rigtige pladser. Denne sender jeg så til serveren på port 80. Derefter lytter jeg efter respons, som jeg parser for et resultat. Vupti så virker det :-)
Avatar billede Simon Praktikant
08. oktober 2007 - 08:12 #3
Hvis man skriver adressen på webservic'en i en browser er der mulighed for at få den SOAP-request som man skal bruge.
Avatar billede Simon Praktikant
12. november 2007 - 08:51 #4
lukker spm