Avatar billede kac Nybegynder
08. juni 2001 - 15:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Miss World

Jeg har lige fået advarsel om en ny virus som hedder Miss World den skulle slette alt på harddisken når man starter computeren på ny. Og den sender sig selv til alle i adresse kartoteket. Synes ikke jeg kan finde noget om den nogen steder. Er der andre som har hørt om den?
Avatar billede dar Nybegynder
08. juni 2001 - 15:20 #1
Nej...
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. juni 2001 - 15:33 #2
Avatar billede perj Nybegynder
08. juni 2001 - 16:41 #3
Miss World-virus sletter harddisken

Ifølge norske digitoday spreder en ny Outlook orme-virus sig i disse dage. Virusen benytter billeder fra den nyligt overståede Miss World konkurrence til at sprede sig selv. Virusen ankommer i en e-mail med emnet \"Miss World\" og en tekst, der lokker modtageren til at aktivere en vedhæftet fil, der indeholder billeder af Miss World.
Aktiveres virusen, der hedder TROJ_MSWORLD.A, vil den forsøge at slette modtagerens harddiske.
Den vedhæftede fil, der angiveligt skal indeholde billeder af Miss World, er skrevet dels i Visual Basic, dels i Macromedia Flash - og den er set i varianter med forskellige navne som MWORLD.EXE, MISSWRLD.EXE. og MISSWORLD.EXE. Selve filstørrelsen er dog konstant, 131,072 Bytes.
Aktiveres den vedhæftede fil, vises en række billeder af dyr i badetøj. Samtidig aktiveres virus, der sender sig selv til kontakterne i Outlook - og systemfilen autoexec.bat ændres med kode, der sletter harddiskene c: og d: når computeren genstartes.
I skrivende stund betegner antivirus-firmaet Trend Micro stadig virus som \"low-risk\".
(Kilde: digitoday)
Avatar billede yeti Nybegynder
08. juni 2001 - 16:41 #4
Det er en relativ ny virus. Du kan læse om den her:

http://vil.nai.com/vil/dispVirus.asp?virus_k=99099

eller her:

http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99099&

Den skulle ikke være så slem - kagoriseret \"low risk\"

//Yeti
Avatar billede perj Nybegynder
08. juni 2001 - 16:42 #5
Muligvis den samme som sanne 7913 ;-)
Har ikke åbnet den.
Avatar billede yeti Nybegynder
08. juni 2001 - 17:55 #6
Jeg kan kun anbefale www.free-av.dk
Avatar billede dar Nybegynder
08. juni 2001 - 20:35 #7
Sol er nogle lallehatte. Så skriver de ved gud at den vil \"slette ens harddiske\". Jah - det er godt.

- Puf! Hov hvor er min harddisk henne?!?
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. juni 2001 - 22:45 #8

perj: Det er nøjagtig det samme som de 2 links beskriver :-)

yeti: at en virus er kategoriseret som low risk har ikke noget at gøre med hvor slem den er, men hvor udbredt den er.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 18:46 #9
dar>>lol...ja...siger jeg sq også...hov....jeg kan ikke tarte min computer...hvorfor mon..du har ingen harddisk.? *G* :o)...

/MN
Avatar billede kac Nybegynder
29. juni 2001 - 10:22 #10
Tak for informationerne alle sammen.