Avatar billede alvion Nybegynder
28. september 2007 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar er forkert i IE6 men ikke i IE7

Jeg er ved at lave denne side:
http://www.energiudsigten.dk/page/12466

Jeg har sat den op med position: absolute på mine div-tags

OleBole har hjulpet mig godt med at få placeret alle elementer så de vises ens i Explorer 6 og 7.

Det eneste problem jeg har tilbage er, at området mellem den øverste grønne streg og menuen i bunden skal være "100% i højden".

Således at hvis indholdet bliver højere, end der er plads til - som i linket - så kommer der en scrollbar i højre side, som "kun" scroller indholdsfeltet. Scrollbaren skal så gå fra lige under øverste grønne streg, til lige over bundmenuen.

På Explorer 7 ser den således ud - RIGTIG:
http://www.thewebfactory.dk/ie7.jpg

På Explorer 6 ser den således ud - FORKERT:
http://www.thewebfactory.dk/ie6-1.jpg
http://www.thewebfactory.dk/ie6-2.jpg  (her har jeg scrollet lidt ned, så i bedre kan se problemet)

Hvad skal jeg gøre for at få IE6 til at "arte sig rigtigt"?
Avatar billede jansangill Nybegynder
29. september 2007 - 00:11 #1
Din soruce kode synes meget messy.

havde en hurtig glims i din CSS, og kunne se at din content ikke har en fast højde. Måske ville dette hælpe at give den det. Ikke sikker på det vil hjælpe, men i den her sutuation er det jo bare at prøve sig lidt frem også.
Avatar billede alvion Nybegynder
29. september 2007 - 10:00 #2
Mit problem er: Designet dikterer, at menuen altid skal være i bunden uanset browsersvinduets størrelse - og indholdsfeltet skal så "fylde ud" fra top til bund.

Jeg laver lige et mere simpelt eksempel på source-koden, hvor jeg skærer alt det irrelevante fra. Jeg skriver igen, når det er gjort.
Avatar billede roenving Novice
29. september 2007 - 13:27 #3
Du skal nok bruge noget javascript ...
Avatar billede alvion Nybegynder
29. september 2007 - 14:38 #4
roenvig => Pokkers - jeg havde håbet, at jeg kunne undgå det...

Så simpelthen kaste noget på "onload" og "onresize"?

Jeg har læst mig frem til, at IE6 ikke korrekt kan positionere et div med "top,left,bottom,right" alene. Er det rigtigt forstået?
Avatar billede alvion Nybegynder
30. september 2007 - 11:53 #5
Ouch! Hvad gør jeg lige forkert her?

http://www.energiudsigten.dk/page/12466

I IE6 sidder scrollbaren lidt inde til venstre - den skulle stå helt ude i højre side. Og som resultat kommer der en vandret scrollbar på.

IE7 fungerer fint...
Avatar billede alvion Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:58 #6
roenving => Smid et svar - det var lige præcis javascript, der skulle til :-)
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2007 - 13:59 #7
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2007 - 06:56 #8
-- og tak for point ;~}
Avatar billede alvion Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:53 #9
Velbekomme