Avatar billede svensson1 Nybegynder
29. september 2007 - 17:03 Der er 2 kommentarer

Spil på andet drev end windowsdrevet

Jeg har 3 drev-partitioner i mit windows, hvor jeg har et C:, D:, og E: drev.
C: er mit windowsdrev og de to andre er til data.
The Sims 2 er et spil med mange udvidelsespakker, så det tager meget lang tid at installere det, pga at alle pakkerne skal installeres sammen med selve spillet. Derfor installerede jeg det hele på mit E: drev, for dermed at undgå at skulle installere det hele forfra, når mit windows drev skulle formateres.
Nu sidder jeg så efter en formatering med et friskt windows og vil køre Sims spillet. Men det kan man ikke. Jeg prøver at åbne den nyeste .exe fil som er den fra den nyeste udvidelsespakke, men så siger den at selve Sims 2 ikke er installeret, selvom det ligger på E: drevet sammen med alt det andet.
Det er selvfølgelig fordi Windows som er på C: drevet ikke kan se at spillet er installeret.

Kan jeg få Windows til at opfatte at spillet ligger på E: drevet, og at den bare skal køre det hele derfra?
Avatar billede morhan Novice
29. september 2007 - 17:24 #1
Jeg har ikke spillet, så jeg skal ikke kunne sige hvad den mangler. Men:

1) der installeres ofte ting i system32
2) information lagres i registreringsdatabasen ved installation

begge er vigtige at få med
29. september 2007 - 18:03 #2
<morhan> har ret; Windows RegBasen ved jo ikke noget om diverse settings + evt. filer i styresystemet. Det er desværre en (gen)instalation af Sims pakken/pakkerne der skal til...