Avatar billede deras4 Praktikant
30. september 2007 - 18:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kontrollerer jeg mine RAM for fejl?

Jeg har haft problemer med BSoD igennem et års tid nu, og jeg har på fornemmelsen at det kan være mine ram som laver ballade... Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvordan man kontrollerer sin ram, og sin hardware generelt?

Jeg er også begyndt at få BSoD i forbindelse med at jeg surfer på nettet; og hver gang er det en forskellig stop kode.

Jeg har læst adskillige tråde, både i dette forum samt hos spywarefri.dk, men er aldrig helt kommet af med problemet. Da der ikke har været nogen dér (spywarefri.dk) som har kunne hjælpe mig helt af med problemnet, er jeg blevet styrket i troen om en hardwarefejl...
Avatar billede kombat Nybegynder
30. september 2007 - 18:08 #1
Altså hvis du kun skal tjekke dine ram så ville jeg da skille computeren ad og prøve de enkelte ramblokke hver for sig og se hvordan den køre med de forskellige blokke..
lad os sige du har 2 blokke i a og b.. tag begge ud og sæt blok a i igen og se hvordan maskinen kører... gør det samme med blok b.. og prøv evt de forskellige slots for at se om det muligvis kan være en af dem der er problemer med
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2007 - 18:09 #2
se på denne side, der indeholder værktøjer til dette hvis jeg ikke husker helt galt

http://www.mem86.com/
Avatar billede Slater Ekspert
30. september 2007 - 18:13 #3
Det er nok nærmere http://www.memtest86.com du tænker på, bufferzone :)

mem86.com er bare endnu en af de der reklamesider, som ofte findes på sider, der minder om kendte sider.
Avatar billede deras4 Praktikant
30. september 2007 - 18:22 #4
Jeg har MemTest86 på cd... Har kørt den 24 timer i rap uden at den fandt noget. Der må være et desideret program som fortæller om der er noget galt med en af ram-blokkene, og fortæller specifikt hvilken en der er sløj.
30. september 2007 - 18:25 #5
UltimateBoot CD http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
Indeholder alverdens HARDWARE tests ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2007 - 18:26 #6
Du har ret. My bad
Avatar billede deras4 Praktikant
30. september 2007 - 19:28 #7
dr1 larry, du får den... Vil udforske cd'en og se om det hjælper noget. Ellers må jeg have den til rens hos en pro.
30. september 2007 - 20:25 #8
Ping...

Deles med andre ...