Avatar billede Slettet bruger
30. september 2007 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

select top 5 * from

Hey eksperter.

Det er hamrende grundlæggende, men aner ikke lige hvad fanden der sker :s

Har en sql string som siger:

sql = "select top 5 * from " & archiveTable & " order by dato desc"
set rs = conn.execute(sql)

men den tager ikke de første 5.. men ALLE :s

Hvad gør jeg liiiige forkert der?
Avatar billede w13 Novice
30. september 2007 - 20:20 #1
Ja, hvis alle har samme dato, kan den ikke skelne mellem dem.

Tror du skal bruge limit i stedet, og det vist nogenlunde sådan her.
set rs = conn.execute("select * from ["&archiveTable&"] order by [dato] desc limit 0, 5")
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2007 - 20:24 #2
Det er præcis det som er fejlen kan jeg se :D

Ny fejl:

Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in ORDER BY clause.

/projects/elvisduo/wwwroot/forsiden.asp, line 36

sql = "select * from " & archiveTable & " order by dato desc limit 0, 5"
set rs = conn.execute(sql)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2007 - 20:33 #3
bruge bare en do while not rs.eof and counter <= 5 istedet for.. men ellers tak :) du får points...
Avatar billede morhan Novice
30. september 2007 - 20:36 #4
hvis du sætter et unikt felt på din sortering, så er den klaret

order by dato,id desc