Avatar billede Tommas M Novice
02. oktober 2007 - 14:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tastatur/Opstartsproblemer på bærbar Acer 3000 aspire

Jeg installerede for nyligt et Vista-skin ovenpå mit XP, men på et tidspunkt begyndte min computer at blive rigtig langsom og jeg valgte at formatere den! Men efterfølgende begyndte tastaturet og touchpad'en at blive langsomt og i nogle tilfælde virker det slet ikke... Det sjove er, at de begge virker fint når jeg starter op i fejlsikret tilstand! Når det lykkes mig at tjekke systemprocesserne i alm opstart så kører min CPU med mellem 60 og 90%

Har jeg fået en orm eller er der nogen som ved hvad der er galt? Det er vel helt sikkert et softwareproblem??

På forhånd tak

Tommas
Avatar billede darrich Novice
02. oktober 2007 - 15:05 #1
start -> hjælp og support -> systemgendannelse

Kør den tilbage til et tidspunkt før du fik problemerne.
Avatar billede darrich Novice
02. oktober 2007 - 15:06 #2
ofte skyldes langsom performance manglende referencer i registry, medmindre det selvfølgelig er snavs/virus.
Avatar billede nva Praktikant
02. oktober 2007 - 15:11 #3
Tjek om dit batteri er i stykker. Fjern batteriet - hold powerknap nede i 20 sekunder - tilslut strøm fra nettet, men stadig uden batteri. Hvis den kan køre normalt nu, så er der fejl på dit batteri.
Avatar billede Tommas M Novice
02. oktober 2007 - 15:30 #4
Super, jeg prøver lige nva's svar først når jeg har fri fra arbejde... Men kan jeg godt lave systemgendannelse efter en formatering?
Avatar billede nva Praktikant
02. oktober 2007 - 15:34 #5
Nej du kan ikke lave systemgendannelse efter en formatering.
Avatar billede darrich Novice
02. oktober 2007 - 15:37 #6
nej, altid prøv systemgendannelse, når du render i problemer, da den triller registreringsdatabasen tilbage til et tidligere tidspunkt, hvilket løser en meget stor procentdel alle problemer.

Formatering er last resort....nemlig at starte helt forfra...
Avatar billede Tommas M Novice
02. oktober 2007 - 15:44 #7
det var mere det med batteriet jeg lige ville prøve først.. tager jo kun 2min;)

kan man overhovedet lave en systemgendannelse 3mdr tilbage når man har formateret 3-4gange på en uge??
Avatar billede Tommas M Novice
03. oktober 2007 - 02:14 #8
hvordan tildeler jeg nva de 200 point?
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 07:50 #9
Du kan acceptere mit svar her ved at markere mit navn.

Var det så batteriet, der var i stykker?
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 07:52 #10
Hvis du vælger systemgendannelse får du vist hvilke gendannelsespunkter du kan vælge, men hvis du har formateret vil der ikke være nogen fra før du formaterede. Antallet af gendannelsespunkter afhænger af hvor meget plads der er afsat til den slags og hvor tit du har installeret nye ting på pc'en.
Avatar billede Tommas M Novice
03. oktober 2007 - 15:54 #11
Får jeg ikke brug for lige nu, men nu ved jeg det ihvertfald... Har accepteret dit svar, så tak for det... Fandt et batteri til 729,-!