Avatar billede madsmoller Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

StarOffice - pdf

Hej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg laver et StarOffice tekstdokument om til en pdf-fil? Når jeg prøver med "gem som", får jeg kun HTML, RTF, Word og andre teksbehandlingsmuligheder at gemme det som.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 17:05 #1
Installer dette program. Det installeres som en ekstra "Printer".
Vælg den som printer, når du "udskriver" dit dokument, og der fremstilles en PDF-fil.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:06 #2
Du kan installer cute pdf writer, som er installers som en printer, hvorefter den gemmer som pdf format
www.cutepdf.com
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 17:08 #3
jlemming >> Det er nemlig rigtig.  :-)
Avatar billede madsmoller Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:48 #4
Jeg har installeret programmet og afprøvet det, og ifølge README, skulle der når jeg trykker "print" ske det, at jeg bliver bedt om at skrive filnavn og destination, men det sker ikke, så jeg kan ikke finde filen, når den er "printet" eller gennemskue om den overhovedet er gemt.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 17:51 #5
Og du har husket at vælge CutepdfWriter som printer?

Der går lige et par sekunder inden den spørger om filnavn og destination.
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:53 #6
du skal også installere den "free converter" også, findes i venstre side af linket

vejmand >> :-))
Avatar billede madsmoller Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:53 #7
Ja, den er valgt som printer, men den opfører sig bare som om, den rent faktisk printer. Printer-ikonet kommer frem i nederste hjørne af min skærm, og printermenuen lukker ned efter et splitsekund, og jeg er tilbage ved tekstdokumentet.
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:54 #8
Vejmand >> du er lidt hurtigere på tasterne :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 18:00 #9
Nu kender jeg ikke lige til brugen af StarOffice, men det er vel ikke fordi du klikker på print-ikonet eller lign?

Jeg går normalt denne vej: Filer -> Udskriv/Print -> Vælger her CutepdfWriter -> OK -> Nu kommer dialogboksen, hvor den spørger om filnavn og destination.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:06 #10
Det hjalp at installere "free converter" også - nu virker det. Tak for hjælpen begge to :-)

Hvis I er interesseret i points, så smid lige et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 18:10 #11
Velbekomme, svar kommer her.
Vent med at acceptere til jlemming også har lagt et svar.  :-)
Avatar billede jlemming Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:17 #12
Velbekomme, lad vejmand få flest point, han kom først. (67 sec) :-)
Avatar billede madsmoller Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:23 #13
jlemming: Til gengæld hjalp du med den free converter, som jeg ikke var opmærksom på, så det går vist lige op :-)