Avatar billede multibeauty Nybegynder
08. juni 2001 - 21:47 Der er 24 kommentarer

Mangler et godt og overskuligt fakturerings program

Jeg driver en mindre virksomhed og bruger i øjeblikket et faktura program i office men det syntes jeg ikke er godt nok.
Jeg mangler et godt fakturerings program som er overskueligt og profesionelt.
Avatar billede sting Nybegynder
08. juni 2001 - 22:25 #1
Concorde Light
Avatar billede Techwork Praktikant
08. juni 2001 - 22:41 #2
Køb en Navision C5 Light. Den har alt det du har brug for. Desuden har du senere mulighed for at købe tillægsmoduler, hvis dit behov ændre sig.
Avatar billede microtec Nybegynder
08. juni 2001 - 22:44 #3
Concorde Light er temmelig omfattende, specielt hvis det kun skal bruges til at udskrive faktura.

Prøv at kikke på Stellar som findes på http://www.stellar.dk/
Hvis det skal være meget simpelt ville jeg kikke på CirFIRMA på http://www.circuitdata.dk/
Avatar billede microtec Nybegynder
08. juni 2001 - 22:47 #4
Hvis du vælger at købe en Navision C5 Light, så husk at afsætte penge til at få en forhandler til at lave installation og tilretninger (f.eks. af faktura).
Jeg har et eksemplar stående, som jeg aldrig er kommet i gang med at bruge fordi et er meget omfattende at sætte op. Det begynder at ligne en fejlinvestering.
Jeg bruger stadig mit gode gamle DOS-baserede PC-Plus. Synd at der ikke er nogen der laver et tilsvarende simpelt program i dag.
Avatar billede riejensen Nybegynder
09. juni 2001 - 20:42 #5
Avatar billede cooltie Nybegynder
09. juni 2001 - 21:09 #6
\"x-tra\" har helt ret du bør købe C5 light det vil dække dine behov lang ude i fremtiden....

C5 light koster ca. 3000 kr. Ring hvis du er interesseret?
LeibergData: 2129 2279 eller  2144 4185
Avatar billede microtec Nybegynder
10. juni 2001 - 14:31 #7
riejensen >> Stones Summarum har pt. ikke noget fakturerings-modul. Det er ren bogføring.
Fakturering er under udvikling.

Ellers ser det spændende ud. Der er tænkt på PC-Plus brugere; Samme genvejstaster og import af kontoplan fra PC-Plus.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. juni 2001 - 14:35 #8
cooltie >> Kan for forklarer hvordan man laver en fakturam med eget logo til C5 light?

Det er der jeg er kørt fast.
Fra hotlige fik jeg at vide at det skulle gøres i DOS-udgaven. Senere har jeg fået at vide at det slet ikke kan lade sig gører (har heller ikke kunnet finde funktioner til det).
Der er kun mulighed for at benytte fortykte blanketter. Det virker temmelig gammeldags i dag.
Selv de simple programmer jeg nævnte ovenfor har en formular-designer, som er lige til at gå til.
Avatar billede sas Nybegynder
11. juni 2001 - 09:24 #9
Jeg vil anbefale Winfinans - fakturamodulet er nemt, og et standard firma med kontoplan etc er oprettet på få minutter.

Hent evt. en demo på www.winfinans.dk

I modsætning til C5 light som er blevet lige lovlig anprist i denne thread så kommer der INGEN ekstraudgifter til diskplads eller andre tåbelige begrænsninger på antal varer, kreditorer og debitorer.

Og fakturatilretninger kan laves af almindelige dødelige access programmører og ikke højtbetalte concorde konsulenter.

Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 04:37 #10
Hold dig fra C5 Light, hvis du ikke vil købe dig fattig i tillægsmoduler. Prøv som anbefalet Winfinans i stdet - ubegrænsede antal poster, ubegrænsede antal regnskaber, ubegrænsede antal regnskabsår - = ingen ekstra omkostninger. Flotte udskrifter, kontoudtog m.m.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 04:38 #11
Eller tag et kik på oversigten her
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm
Avatar billede janvogt Praktikant
14. juni 2001 - 08:51 #12
Jeg har udviklet et faktureringsprogram til Excel, som indeholder både kunde- og varekartotek, samt mulighed for gemme og genudskrive gamle fakturaer.

Interesseret så opgiv mailadresse eller send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juni 2001 - 14:21 #13
Tak, janvogt. Dit Exelark vil jeg gerne prøve, hvis du vil være venlig at sende det.
halifax@sol.dk

halifax
Avatar billede sting Nybegynder
20. juni 2001 - 22:46 #14
DANTAK det er gratis og meget overskueligt
Avatar billede p200 Nybegynder
30. august 2001 - 21:56 #15
Prøv noget alternativt!

Du kan køre Navision Axapta (standudgave) direkte fra nettet for kun 500,- pr. måned. Komplet løsning hvor @Net tager hånd om alt... du tilgår din ERP-løsning via Internet. Nemt!

Http://www.anet.dk - kig under produkter!
Avatar billede sas Nybegynder
31. august 2001 - 09:20 #16
Hvis Multibeaty alligevel skal høre om løsninger, som tydeligvis går ud over hans/hendes ønsker, vil jeg ikke undlade at nævne at Winfinans også tilbyder hostede løsninger - til 400 kr. om måneden - se hos http://www.mondo.dk/sitemod/design/layouts/default/index.asp?pid=720

I modsætning til Navisions tillempede hostløsninger, er Winfinansen udviklet til nettet, hvilket giver væsentligt hurtigere respons tider.

Avatar billede microtec Nybegynder
31. august 2001 - 09:36 #17
Nu er det jo længe siden spørgsmålet blev oprettet, så der er sket meget i mellemtiden.
F.eks. er Summarum Pro blevet frigivet. Jeg har været beta-tester, og må sige man får et godt og brugervenligt program for kun Kr. 1400

Jeg har allerede bestilt et eksemplar, og glæder mig til at skifte min gamle PC-plus ud med den.

Læs evt mere på http://www.summarum.dk
Avatar billede memsa Nybegynder
06. september 2001 - 13:10 #18
Der findes et nyt 32 bit regnskabsprogram, som arbejder tæt op til Microsofts Office pakke og som kan klare alt inden for regnskabet, inkl. korrespondance med arkivering, databseudtræk og meget mere. Se mere på www.memorysystem.dk
Avatar billede petertherkildsen Nybegynder
14. september 2001 - 13:32 #19
Måden at gøre det på hedder ServiceHosting. Gør dig selv den tjeneste og kig som minimum denne hjemmeside www.servicehosting.dk. Og kontakt så din revisor. Din revisor vil f.eks. på dette system kunne varetage din finansbogføring mens du fakturerer fra forskellige lokationer til en pris af kr. 399 pr. md. incl. opdatering.
Han kan udbyde det i samarbejde med nordens største Navision forhandler Hands A/S
Avatar billede microtec Nybegynder
14. september 2001 - 13:42 #20
Øv, det er (endnu) et af de spørgsmål, der aldrig bliver lukket :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:36 #21
Luk så det spørgsmål!!!

Der er folk, som har brugt deres tid på at hjælpe dig, så du bør også afslutte.
Avatar billede AM11 Praktikant
03. september 2018 - 12:10 #22
Ved tråden er en smule gammel, men synes dog alligevel det er værd at få et gratis faktureringsprogram med blandt de andre gode forslag fra tidligere i tråden.

Driver en hobby-webshop ved siden af min primære stilling, hvor jeg derfor havde brug for et nemt og overskueligt regnskabsprogram. Der faldt mit valg på Billy (https://www.billy.dk/) på bagrund af research og anmeldelser, hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt. Tværtimod kan jeg uden tvivl anbefale dem til andre, som har brug for et online program til regnskab og fakturering, som er nemt at gå til.
Avatar billede Markus Damsgaard Praktikant
01. marts 2019 - 14:49 #23
Kan se at denne tråd er et par måneder gammel, men hvis man har interessen kan man besøge denne hjemmeside om regnskabsprogrammer: https://regnskabspiloten.dk/

Bemærk at siden er ejet af mig og at den indeholder reklamelinks. Personligt synes jeg at vi beskriver nøjagtigt hvad forskellene, ulemper og fordele er ved de forskellige programer. :-)
28. oktober 2021 - 15:11 #24
Jeg ved godt det er en gammel tråd, men ville lige nævne Visma Dinero, som endnu ikke er nævnt. Vi er et gratis regnskabsprogram til små og mellemstore virksomheder - hvor du sagtens kan lave hele regnskabet i vores gratis version.

Disclaimer: Jeg arbejder ved Dinero. :-)