Avatar billede jingle_jim Juniormester
13. oktober 2007 - 17:44 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Fatal systemfejl

Jeg får følgende besked på min bærbar.

Stop: c000021a (fatal systemfejl)
Systemprocessen Windows logon process afsluttede uventet med status 0xc0000006 (0x00000000 0x00000000)
systemet er blevet lukket.

Hvad gør jeg.. kan ikke komme ind i computeren. Lidt kritisk da jeg sad og arbejdede på mit speciale.

Jeg har ikke windows cd, som computeren er installeret med, da den er sponsoreret til et projekt jeg kører.

HJÆLP::::
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 17:55 #1
hvilken udgave af Internet Explorer kører du ??
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 17:58 #2
prøv også lige at hente denne Kaspersky scanner og kør den
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
13. oktober 2007 - 18:06 #3
mener det er explorer 7..
i hvert fald det med faneblade.. men forstår ikke hvordan jeg skal kunne køre noget på min computer, når jeg ikke kan starte den op
Avatar billede jingle_jim Juniormester
13. oktober 2007 - 18:13 #4
jeg har også prøvet at starte op i fejlsikret med netværk.. det gjorde det ikke bedre.. at vælge sidst kendte konfiguration som virkede gjorde det heller ikke bedre.

Så er lidt pressede nu..
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 18:27 #5
sorry - læste ikke alt hvad du skrev  :o(
Avatar billede jingle_jim Juniormester
13. oktober 2007 - 18:36 #6
så du kan ikke hjælpe mig..
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 19:14 #7
kan du starte op i fejlsikker tilstand  ??
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 20:16 #8
Har du mulighed for at boote op på di XP-skive og lave en "chkdsk /r /p" evt en repair
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede Jensen DK Novice
14. oktober 2007 - 08:08 #9
Læs dog hvad manden skriver, han har ingen skive, og han har prøvet fejlsikret.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. oktober 2007 - 08:11 #10
Kan du låne en skive? ellers må du mandag kontakte dem du har lånt den  bærbare af.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 08:42 #11
dvs at jeg godt kan bruge en anden skive i forsøget på at få det til at virke igen.. troede måske det skulle være den samme

Et andet spørgsmål i den forbindelse.. hvis nu jeg ikke kan få den til at virke igen.. kan jeg så på nogen måde komme til at kopiere det jeg har liggende over på en usb ting eller cd.. ved at kopiere fra dos.. og hvis ja, hvordan kommer jeg ud i dos
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 09:22 #12
Jeg har nu kørt en chkdsk /r/p ved at låne en skive..
Hvad så nu.. Det hjalp mig ikke at køre chkdsk
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 09:48 #13
Nu kørte jeg så en repair på computeren..
Det gjorde det langt fra bedre.. nu får jeg en fejl:

umountable_boot_volume...

Ved at blive meget nervøs nu..

Jeg har nu genstartet 2 gange hvor jeg har fået fejlen.. og når jeg forsøger at starte på i fejlsikret tilstand, så får jeg samme fejl...

HJÆLP!!!!!!!!
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 09:48 #14
Jeg frygter lidt, at det måske er fordi det ikke var samme udgave, jeg benyttede..
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 10:00 #15
jeg prøver lige nu de råd som er her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no9
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. oktober 2007 - 10:09 #16
Jeg har nu kørt en chkdsk igen.. den sluttede af med at skrive, at den fandt en eller fejl på enheden, men ikke om de blve løst eller noget. Efter den sætning, så stod der bare C:
Her skrev jeg så exit og den genstarter, men jeg får forsat den unmoutable-fejl...
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 10:31 #17
Ja du kan sagtens kopiere det materiale du har liggende - kontakt mig evt på mail@helgec.dk hvis du mangler hjælp, jeg får ikke mail fra eksperten
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 19:14 #18
Nu ved jeg jo at dit problem er løst så hvad med at få lukket tråden
Avatar billede Jensen DK Novice
18. oktober 2007 - 06:55 #19
Avatar billede jingle_jim Juniormester
18. oktober 2007 - 11:49 #20
Silbidor - læs længere nede

Jeg beklager mange gange at jeg ikke har fået lukket dette spørgsmål. Har prioriteret den bærbar og "the rescue" af dels speciale, som rigtig nok kom i orden i søndags, men da jeg også havde hele foreningens arbejde på den, så blev det prioriteret.

Men en kæmpe, kæmpe tak til Helgec for en stor og meget tålmodig hjælp hele søndagen. Jeg kan forstå at han ikke vil smide et svar, grundet måden det blev løst på, så derfor må jeg jo selv smide et svar.. eller er det forkret Silbidor.

Til dig Silbidor. Så formoder jeg, at du har tjekket efterfølgende på de ubesvarede osv, som du så flot har vist på den liste..?? Ellers så lad mig vise dig følgende status:

http://www.eksperten.dk/spm/736145 - her har jeg bedt om svar fra den/de som hjalp
http://www.eksperten.dk/spm/752974 - her har jeg bedt om svar fra den/de som hjalp
http://www.eksperten.dk/spm/781276 - her kom der ingen svar, nogen spurgte om jeg ville betale for det!
http://www.eksperten.dk/spm/784940 - her betalte vi os i går for en løsning, da vi ikke anede en skid om det og derfor ikke kunne opfylde det der blev spurgt om
http://www.eksperten.dk/spm/785718 - her har jeg bedt om yderligere hjælp
http://www.eksperten.dk/spm/786308 - her er der heller ikke været noget hjælp at hente endnu
http://www.eksperten.dk/spm/786468 - samme her
http://www.eksperten.dk/spm/793175 - samme her

http://www.eksperten.dk/spm/781276 - den her har jeg nu besvaret.
http://www.eksperten.dk/spm/797090 - her har jeg fået et svar, men ikke haft tid til at tjekke det, men jeg har nu bedt om at få et svar jeg kan bekræfte.

Som du kan se var det i princippet kun 2, som jeg havde glemt at besvare. Jeg skal nok sørge for at få ryddet op i de andre, da der åbenbart ikke er nogen som kan hjælpe, men inden du en anden gang peger finger, så tjek lige op på det først... Jeg er ikke interesseret i at snyde
Avatar billede Jensen DK Novice
18. oktober 2007 - 13:18 #21
Det tror jeg heller ikke, men når der er gået over 8 til 10 dage efter du har bedt om et svar og ingen smider et svar, så smid selv et svar og accepter det, så har du lukket spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 15:02 #22
"jingle_jim" Du skal selv ligge et svar, markere dit eget navn nede til venstre og acceptere, så er tråden lukket
Avatar billede jensenpigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 19:00 #23
Jeg sidder lige nu med nøjagtig samme problem som Jingle_jim - er det muligt at få af vide hvad I gjorde for at få maskinen igang igen??

Skal jeg være nervøs for de ting som jeg har på mit c-drev, altså at jeg mister billeder musik mv??

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2007 - 19:21 #24
Det kan du kun få at vide ved helgec, det er ordnet pr. telefon og derfor får jeg heller ingen point
Avatar billede jensenpigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 19:28 #25
Altså få det af vide af dig - går jeg så ud fra??

Jeg giver da gerne points for et svar her, alle dem jeg kan :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2007 - 19:33 #26
Som du ser skriver spørgeren "Men en kæmpe, kæmpe tak til Helgec for en stor og meget tålmodig hjælp hele søndagen." Det er alt for stort et projekt til at jeg vil begynde at skrive via "eksperten" men du er velkommen til at bruge telefonsupport http://www.helgec.dk/kaffe.html
Avatar billede jensenpigen Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:58 #27
Tak Helgec - havde ikke lige bidt mærke i det med "hele søndagen". Det bliver nok aktuelt at få din hjælp - ved siden af Experten, kan vi aftale nærmere via mail?? Skal i øvrigt tilføje at jeg har opdaget at min status fejlkode ender på 1d og ikke 6 som Jingle-jim's, ved ikke om det gør problemet større?? Jeg snakkede med Dell, hertil morgen og de siger at fremgangsmåde vil være at redde mine ting fra harddisken og så geninstallere indstillingen på min pc fra da jeg købte den for knap 2 år siden. Ved ikke om det også er sådan du løser det og om du så i givet fald "bare" kan hjælpe mig med at redde dem og så få jeg geninstalleret de gamle hos Dell?? Giv mig en melding, vil gerne donere til kaffen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2007 - 10:53 #28
Du kan sende mig en mail med mulige tidspunkter så melder jeg tilbage, har du fastnettelefon så kan jeg ringe til dig
Avatar billede jingle_jim Juniormester
24. oktober 2007 - 11:26 #29
Jeg lukker dette.

Endnu engang en kæmpe tak til Helgec...