Avatar billede toey Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:54 Der er 7 kommentarer

Fejl fra hotmail

Hey alle...

Har lige fået sat min SBS 2003 op. Med dertil hørende Exchange 2003. (Kører egen SMTP)

Jeg kan godt sende til min mail på jobbet, men når jeg sender til en hotmail får jeg denne fejl tilbage:

"#5.5.0 smtp;550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP email to an Internet mail server."

Jeg har cybercity solo bredbånd. De bruger da ikke dynamisk IP gør de...? Har altid troet det var en dedikeret IP.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 21:07 #1
Dedikeret er vel så meget sagt. CC fortæller dig vel blot at det er en (rimelig) fast IP. Læs betingelserne, ik'?

Hotmail slår op i en liste af IP-adresser, og finder at din IP ligger i et område af IP-er som bestyres af en almindelig ADSL-udbyder. Den slags sender normalt ikke mails. Det gør din ADSL-udbyder. Send det via CC - det sku' gi mindre bøvl.
Avatar billede toey Nybegynder
14. oktober 2007 - 21:53 #2
Og det vil sige...? :)
At jeg skal bruge deres SMTP..? Hvad er den..? Har prøvet med vip.cybercity.dk det virkede ikke. Det kom ingen fejl mail tilbage, men jeg modtog heller ikke noget på min hotmail.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 21:56 #3
Ja, se det skal jeg så ikke kunne sige. Helt generelt er det en fornuftig spam-regel, at afvise mails fra "private ADSL"-forbindelser. Hvad CCs smtp-server hedder er jeg sikker på at CC selv ved. Spørg dem ;) Skulle den blive "spam-listed", så har du hele CCs personale bag for at få den unlisted igen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 21:59 #4
Iøvrigt er der flere ting, der kan afvise en mail, end hvilken IP den kommer fra. De fleste mails, der sendes fra en webside med php, .net etc, kan genkendes som sådan, og kan nemt afvises. Om det er en kunst, eller en videnskab, at sende mails korrekt, skal jeg ikke kunne sige, men det over-smarte trick er at kigge på headers etc på mails, der rent faktisk kommer igennem, og bruge dem i sine egen mails.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. oktober 2007 - 06:41 #5
smtp.cybercity.dk

Og ja, Cybercity har meldt alle deres IP numre til Spamhaus, så der er basalt set ingen mail servere derude som stoler på Cybercitys privatkunders ip numre.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
16. oktober 2007 - 06:56 #6
Ja, de har tilmeldt SpamHaus men jeg har underligt nok ingen problemer med udgående mails til hotmail.

Jeg har testet 3 løsninger mod @hotmail.com

smtp.cybercity.dk - Mail OK
smtp.gmail.com - Mail OK
Udsending af mails via min egen MX giver heller ikke problemer

Så om du er blevet blacklisted andre steder skal jeg ikke kunne svare på.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
16. oktober 2007 - 06:57 #7
I øvrigt anvender jeg SPF på min MX-record. Har du overvejet det?