Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ved Windows Vista at der er internetforbindelse?

Godaften,

Ja, overskriften er måske lidt simpel, men jeg er blevet lidt nysgerrig: Hvordan finder Windows Vista ud af at der er forbindelse til internettet - Altså det lille ikon i systray hvor der kommer en globe ved forbindelse til internet - Jeg ved godt at den højst sansynligt pinger, eller forespørger på en server, men jeg er mere interesseret i hvilken og på hvilken måde dette foregår - Om det være sig tilgå en hjemmeside, pinge en server, se om der er forbindelse et eller flere hops ud gennem gatewayen.

Lukker en evt. firewall af for denne funktionalitet - Evt. ved at blokere ICMP?

Jeg ved at det ikke er nok at få et lease af en DHCP server, eller sætte sine IP instillinger manuelt, men at der "skal" være tilgang til internet.

Nå, lad os høre :-)

/Kasper

Ps. en "hurtigere" måde at få tilgang til sine netforbindelser nu da de er "gemt" bag Network & Sharing Center, er at køre ncpa.cpl ;-)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. oktober 2007 - 21:33 #2
Perfekt - Vil du venligst lægge et svar :)

Mange tak for hjælpen.

/Kasper
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2009 - 19:16 #3
Intet svar.
Du må sige til hvis du fortryder.