Avatar billede testrup Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:01 Der er 1 kommentar

Tilføje en "unsupported" TV-tuner i Windows MCE ?

Hey eksperter,

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig. Min situation ser således ud:

Jeg har lige købt en brugt Pinnacle PCTV USB2 100e ekstern USB TV-tuner i håb på at bruge den i mit Media-center-setup derhjemme.

TV-tuneren virker fint sammen med det medfølgende software fra Pinnacle, men slet ikke i selve Media Center. MCE skriver blot "TV-tuner-hardwaren blev ikke fundet".

Så nu spørger jeg jer alle:

Der er nogen som helst mulighed for at få min Tuner til at virke i MCE? Nogle der kender tips eller har hørt om man kan tilføje tunere selv? Altså tvinge MCE til at prøve at bruge min tuner?

Jeg har været i dialog med Pinnacle Support som sendte mig et link til deres "PCTV MCE Installer" på http://kortlink.dk/4buc .

Denne installer installerer fint, men det hjælper ligevidt fordi MCE stadig ikke kan "se" min tuner.

Hvad kan jeg gøre? Nogle ideer?

Det er en svær én!
Avatar billede oconradsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 21:54 #1
hej Ifølge  Pinnacle på http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog+PVR+%28cable_antenna%29/Pinnacle+MediaCenter+Support/Download+Area/Drivers+-+Updates/PCTV+Drivers.htm?mode=documents&newProductDisplayName=PCTV+100e&newProductName=PCTV+100e

Så vil denne driver give support for bl.a.  PCTV USB2 100e

du må gerne sige om det virker, jeg har også en Pnnacle 100e men (endnu) ikke windos Media Center.

Pinnacle PCTV Installer for Windows Media Center 3.1

Description:

    * This installer will install all necessary components for usage of your PCTV in Windows Media Center.

Operating systems:

    * Windows XP Media Center Edition 2005
    * Windows Vista Home Premium (32bit)
    * Windows Vista Ultimate (32bit)

Supported hardware:

    * PCTV 100i
    * PCTV Analog (Pro) PCI (110i)
    * PCTV (Pro) PCI (110i)
    * PCTV 300i
    * PCTV Hybrid Pro PCI (310i)
    * PCTV Hybrid Pro Stick (320e)*
    * PCTV Hybrid Pro Stick (330e)
    * PCTV HD Pro Stick (800e)
    * PCTV Dual Hybrid Pro PCIe (3010iX)
    * PCTV 7010iX (for DVB-T and analogue TV)
    * Dazzle*TV PCI (110i)
    * Dazzle*TV Hybrid Stick (320e)*