Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strømafbrydelse - sort skærm - men skærm + pc virker?

Vi fik cuttet strømmen til pc'en lidt abrubt.
Ved opstart bliver skærmen nu sort?

Hvis jeg vælger fejlsikret tilstand virker skærmen, men jeg kan ikke vælge normal opløsning.
Hvis jeg vælger normal genstart får jeg XP logoet op at køre 5-10 sek. og så går skærmen i sort/dvale?
Jeg går ud fra at det er noget windows opsætning der er røget, men hvordan filen får jeg rettet op på dette?

Det er en ældre Dell Dimension der kører XP home og skærmen er en dejlig ny Samsung SyncMaster 226BW - øv..
Jeg kører på den digitale udgang/indgang - kan selvfølgelig lige prøve at skifte til det analoge og se om det hjælper - men lyder det ikke som en software ting?

Håber der er nogen der har en god ide?
Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:22 #1
Nå ja og skærmkortet er et 9800 noget..
Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:24 #2
Hmn, det kan selvfølgelig også være at det slet ikke har noget med skærmen at gøre, og det bare er windows der er fucked og stopper der?
Jeg prøvede lige at trykke på windows tast - U (for luk ned) - og [enter] - og der skete .... ingenting.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:40 #3
det er helt sikkert et softwareproblem, når du kommer ind i windows i fejlsikret tilstand, så prøv at afinstaller driverne til grafikkortet.
Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:52 #4
var i safe mode og afinstallerede drivere - genstartede og fik igen sort skærm :o(
Begynder at blive urolig for at det ender med en re-installering - tis...
Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:56 #5
Aha - nu genstartede jeg i safe-mode og så sagde den at den havde installeret drivere, og så genstartede jeg igen og så virkede det og så var jeg glad og så fik du point - thx :o)
Avatar billede kfz Nybegynder
21. oktober 2007 - 01:36 #6
jamen så smider jeg da lige et svar, er glad for at dit problem kunne løses, uden en geninstallering :)
Avatar billede beanbag Nybegynder
21. oktober 2007 - 02:16 #7
ich auch mein freund - gute nacht...