Avatar billede azez Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:30 Der er 10 kommentarer

Finde informationer om tabel felter i en database gennem asp js

Hej

Jeg skal have fundet en måde hvorpå at jeg kan se hvilke felter der ligger i en tabel og hvad fx. størrelsen er sat til på de enkelte felter.

Jeg havde fundet en løsning, men den virker kun hvis der ligger data i tabellen, og det kan jeg ikke gå ud fra.

Jeg skriver i asp med javascript som sprog.

Nogle ideer?

jeg tror det er noget med OpenSchema men er ikke sikker

Hilsen
Mark
Avatar billede fennec Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:41 #1
Hvilken database bruger du?
Avatar billede azez Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:45 #2
sådan en sql server halløj
Avatar billede azez Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:22 #3
har måske luret den... vender tilbage
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2007 - 09:42 #4
Du kan bruge ADOX (hvis det er installeret på serveren, men det vil jeg da tro, hvis ADO er installeret). Med ADOX kan du finde metadata om din database.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:47 #5
Hvis det er MS-SQL kan du slå det op i sys tabellerne. Tjek din sysobject og syscolumns
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2007 - 09:56 #6
Det virker bare så brutalt at gå i systemtabellerne, men det er sikkert bare mig der er for sippet, fordi jeg ikke er vant til at finde oplysninger om min database på den måde :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:06 #7
softspot >>
Det er brutalt, men jeg fortrækker den måde. Synes jeg har mere kontrol :o)

Det er dog STRENGT ULOVLIG selv at skrive til systabellerne.
Avatar billede azez Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:06 #8
"SELECT    COLUMN_NAME, DATA_TYPE, CHARACTER_MAXIMUM_LENGTH, TABLE_NAME "+
                                                        "FROM        INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS "+
                                                        "WHERE    (TABLE_NAME = '"+TableName+"') AND (COLUMN_NAME = '"+FieldName+"');"

Virker..
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:07 #9
Ellers er der jo den gode gamle INFORMATION_SCHEMA, der giver samme oplysninger på en mere standardiseret måde :)
Avatar billede fennec Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:07 #10
Og i advarsels mode:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IKKE NOGET MED AT SKRIVE TIL SYS TABELLERNE
DET ER STRENGT ULOVLIG
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!