Avatar billede xhofa Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskel på overførsels hastighed (ekstern HD)

Hej.

Jeg har en ekstern harddisk, eller rent faktisk er det en 2,5" bærbar harddisk, som jeg har sat i en boks, og nu bruger som ekstern  harddisk.

Mit problem er, at det går hurtigt nok, at overføre ting til harddisken, men så snart jeg skal kopiere det samme fra disken igen, så tager det evigheder, og jeg mener virkelig EVIGHEDER.

Nogen der har en naturlig forklaring?
Avatar billede komputerdk Mester
26. oktober 2007 - 11:39 #1
der er stor forskel på skrive og læsehastighed på nogle diske.. prøv evt. at diskfragmentere disken.. eller køre en ATTO Diskbenchmark (google den) og se hvor stor forskellen er.. (kan også skyldes noget virusscan)
Avatar billede xhofa Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:23 #2
I følge testen, var den faktisk hurtigere til at læse end at skrive.
Avatar billede komputerdk Mester
29. oktober 2007 - 10:14 #3
hmm, prøv disken i en anden maskine....