Avatar billede oconradsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 08:04 Der er 7 kommentarer

Pinnacle PCTV 100e med MediaCenter 2.01 . driver problem

Hej
Jeg har netop prøvet at få mit USB2 forbundne Pinnacle TV til at virke.
det er Pinnacle PCTV 100e med MediaCenter 2.01.
Ifølge manualen kan man læse tekst tv og se input fra analog video
via det medfølgende Mediacenter 2.01 program.
Det jeg vil bruge er lige netop at se video fra en analog video camcorder på min PC, så ærgeligt at det ikke virker :-)

Når jeg installerer softwaren, kan jeg se TV, men der er ikke mulighed for at vælge video, og ej heller text tv.  efter jeg opdaterede driverne duer remote kontrollen heller ikke længere!
og TV funktionen er også forsvundet. jeg har downloaded  mediacenter rel 4. men der duer min "serial key" ikke.
er der nogen der positivt ved at Pinnacle 100e USB  TV adapter kan køre med windows XP proffessional SP2, og er der evt. forslage til driver eller anden sw?  kan det evt køre med anden mediacenter software hvis nu den fra Pinnacle ikke fungerer.

Med venlig hilsen
Ole
Avatar billede peet-49 Novice
26. oktober 2007 - 08:15 #1
Har du registreret/opdateret produktet under indstallationen?
Avatar billede oconradsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 08:36 #2
Hmm.....  ja det har jeg da, men hvad forskel gør det :-)
Avatar billede peet-49 Novice
26. oktober 2007 - 09:08 #3
Så får man også de sidste opdateringer.
Avatar billede peet-49 Novice
26. oktober 2007 - 09:11 #4
Jeg bruger samme med xp-pro uden probs. - har du været i værktøjer under programmet, der er et hav af muligheder i systemet, ellers ring til deres support i dk.
Avatar billede oconradsen Nybegynder
27. oktober 2007 - 14:54 #5
Ja, jeg har installeret og registret, og installeret på 2 maskiner, problemt er,
på den første maskine er der stort set ikke noget der virker, TV virker ikke text tv virker ikke, remote virker ikke, problemt kom efter jeg opdaterede drivere inde fra Pinnacle programmet.
På den anden maskine er det kun en installation der vierke TV og remote, men jeg kan ikke vælge AV indgang, og det er lige netop det jeg skal bruge. så mit primære spørgsmål er: er der andre der har den analog video til at virke med WIN XP proffessional SP2?
Pinnacle svarer blot der er ikke længere support af Mediacenter rel 2. og det svar kan man jo ikke bruge til noget
Avatar billede peet-49 Novice
27. oktober 2007 - 16:44 #6
Det fremmmer ikke just tilliden til dem. Det ligger sansynligvis i konflikter på usbsiden, gå i enhedshåndtering og slet alt usb, genstart og lad systemet indstallere driver igen.
Avatar billede oconradsen Nybegynder
28. oktober 2007 - 12:01 #7
Hej  Peet-49

Tak for hjælpen, og dine svar,
Kan du bekræfte at denne device (PCTV 100e eller  PCTV USB2 rel1.2) som der står i bunden af den virkelig kan modtage analog video, og at man skifter til video input f.eks ved at trykke på "0" eller AV på remote, kan du desuden bekræfte at den kan modtage tekst tv? og alt det på Windows XP SP2? og hvad version af Mediacenter bruger du? Det er bare fordi, hvis det ikke virker alligevel gider jeg ikke bruge mere tid på det.
i min "enhedshåndtering" kommer der 2 devices under "enheder til lyd, video og spil"
"PCTV EMP Audio Device" og "Pinnacle PCTV 100e/150e"