Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Eksperten og Gemius

I forlængelse af denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/771681

Er Gemius en uskyldig trafikmåling ? Nu viser det sig, at Gemius udvælger tilfældige brugere, til at hjælpe med at besvare en forbrugerundersøgelse, på de sites der er tilsluttet systemet. Er man så venlig, at sige ja til at deltage, får man sin maskine fyldt med skidt og møg. I min dovenskab, vil jeg ikke komme med en længere afhandling om problemet, men blot linke til denne tråd, som nok beskriver det temmeligt godt  http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?p=2653

Så kære Eksperten: Hvad syntes i om, at vi brugere kan risikere at møde denne "forbrugerundersøgelse" her, med efterfølgende installation af skidt og møg ?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2007 - 22:28 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
02. november 2007 - 16:24 #2
Det var godt nok mange reaktioner.

Nå, vi skal nok være behjælpelige med at fjerne problemet alligevel, uanset om det er her på Malwarecheck eller Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. november 2007 - 16:32 #3
Indsæt selv manglende komma.
Avatar billede snowball Novice
04. november 2007 - 21:01 #4
Jeg har rent faktisk gjort IDG opmærksom på dette spørgsmål kort efter det blev oprettet.

IDG er godt klar over at der kan være visse problemer med at benytte Gemius, og sådan som jeg har forstået det, så er IDG heller ikke så glad for de ting der er kommet frem.

Snowball / Admin
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. november 2007 - 02:27 #5
Tak for info Snowball
Avatar billede fromsej Praktikant
29. november 2007 - 22:01 #6
Men skramlet er her stadig.*SUK*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. november 2007 - 22:27 #7
Tjaeh, det er jo stort set over alt :-(

Når man hedder FDIM kan man åbenbart slippe godt fra sådan noget
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. april 2010 - 00:36 #8
Det er vist en gammel en den her, og der sker vist ikke mere.

Smider du lige et svar Fromsej?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. april 2010 - 09:22 #9
Så gerne. :)