Avatar billede siraklausen Nybegynder
30. oktober 2007 - 07:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mere end et certifigat

Hej Alle

Jeg står og har lavet nogle webservere der skal bruge et certifikat hver kan jeg bruge det samme certifikat til alle tre ??

opstillingen er som følger:

har 3 hp ml350 servere der bars skal stå som webservere på hver deres placering sådan som fail over, kaldet:

web1.domain.dk
web2.domain.dk
web3.domain.dk

Kan jeg nøjes med at købe et (sindsygt dyrt) certifikat fra verisign kalder *.domain.dk eller skal jeg have en til hver ??

alle skal kunne komme ind på serverne uden at få den der dumme certifikat fejl besked !!

er der andet jeg kan gøre, det eneste jeg er sikker på er at mine servere skal hedde det de gør nu.

Mvh

Aklausen
Avatar billede siraklausen Nybegynder
30. oktober 2007 - 07:47 #1
hov glemte at spørge om i kender et godt / billigt sted at købe certifikat der virker i danmark ??

Mvh

Aklausen
Avatar billede flyhigh Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:07 #2
Der findes wildcard for alle subdomain løsninger, se f.eks. link:
http://www.instantssl.com/ssl-certificate-support/ssl_faqs/subdomain_ssl.html
Avatar billede showsource Seniormester
30. oktober 2007 - 15:16 #3
mig bekendt, laver du selv dit certifikat! ( lidt nørdet, men det kan du godt! )
Et certifikat => en ip-adresse ( domain )

Men hvordan med subs, har jeg har aldrig hørt om ( ved ikke )
Avatar billede siraklausen Nybegynder
05. november 2007 - 09:04 #4
Ikke rigtigt noget jeh kan bruge til noget alt jeg har fundet ud af at hvis man skal bruge wildcard skal det være på samme server så ser ud til jeg skal købe tre forskellige certifikater
Avatar billede siraklausen Nybegynder
13. november 2007 - 11:17 #5
en der kan lave svar så jeg kan komme af med de point
Avatar billede flyhigh Nybegynder
13. november 2007 - 17:20 #6
:)