Avatar billede lldjezll Nybegynder
04. november 2007 - 19:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash og sessions

Jeg har et bruger system, som jeg vil flette ind i et flash spil (snake).
Men når man har spillet og higscore registeres bliver den igang værende session (sat af PHP) stoppet, så brugernavnet som er en session ikke kommer med og man logges ud.

Nogle gode forslag til at afhjælpe problemet?

PHP filen startes selvfølelig sådan:
<?php
session_start();
--------------------------------
Og den kaldes i flash sådan:
getURL(" http://rakett.dk/pages/game.php",  "_parent");

På forhånd mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2007 - 20:12 #1
Du kunne smide session med via:

<embed src="flash.swf?session=<?=session_id();?>">
Avatar billede showsource Seniormester
04. november 2007 - 20:48 #2
Jeg har ingen problemer med at få fat i f.eks. session_id()
Har lavet en flash med et dynamisk textfelt, og en knap med action:

( flash mx )

on (release) {
    loadVariablesNum("session.php", 0, "GET");
}

Og session.php

<?php
session_start();

echo"_root.loadfield=Session_id() = ". session_id();

?>

loadfield er navnet på dynamisk textfelt.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
05. november 2007 - 09:57 #3
jacobdo > Hvordan får jeg den så med "videre" til sider der loades efter mit spil er færdigt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. november 2007 - 11:19 #4
Det kommer an på hvordan du loader sider efter spillet er færdigt.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2007 - 11:27 #5
...husk i øvrigt lige at en session typisk udløber efter 10 minutters inaktivitet, så hvis dit spil tager mere end 10 minutter at spille færdigt, er det ikke sikkert den stadig er gyldig til den tid.

Du kan eks. komme udenom det ved at lave en "ping"-script der bare lige står for at holde sessionen aktiv, og som så bliver kaldt regelmæssigt (eks. hvert 5. minut, eller noget i den stil).
Avatar billede lldjezll Nybegynder
05. november 2007 - 16:34 #6
pidgeot > Min session udløber når browseren bliver lukket, så det er ikke problemet..

Når spillet er færdigt loader en ny side i flash ved hjælp af:
getURL(" http://rakett.dk/pages/game.php",  "_parent");
Avatar billede lldjezll Nybegynder
16. september 2008 - 16:09 #7
Intet svar i lang tid.