Avatar billede thissel Nybegynder
05. november 2007 - 00:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Actionscript. To efterfølgende handlinger ved tryk på knap

Hej Eksperter

Jeg er ikke så erfaren i Flash og har et spørgsmål til actionscript.

Hvordan kan man lave en funktion som udfører to handlinger EFTER hinanden?.

Rent konkret har jeg en knap som skal udføre to handlinger når man trykker på den. Det er dog vigtigt at den første handling - at afspille et movieclip - er færdiggjort inden næste handling eksekveres - at hoppe videre til en ny frame.

Jeg er kørt fuldstændig fast, så håber på at der er en som kan komme mig til undsætning...
Avatar billede w13 Novice
05. november 2007 - 00:57 #1
Du kunne jo indsætte den næste kommando på sidste frame i movieclip'et evt.
Avatar billede thissel Nybegynder
05. november 2007 - 01:30 #2
Hvis det bare var så simpelt.

Den knap jeg beskriver, er én ud af mange menuknapper som alle skal afspille det samme movieclip når man trykker på dem. Efterfølgende skal de dog sende brugeren videre til forskellige frames.

Fx:

Klikker man på menuknap A skal movieclip X afspilles og derefter skal brugeren sendes videre til frame 2.

Klikker man på menuknap B skal movieclip X afspilles og derefter skal brugeren sendes videre til frame 3.
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2007 - 08:11 #3
Du sætter bare en variabel og refererer til den fra sidste frame i dit movieclip, noget a la;

// knap
btn.onRelease = function () {
_root.to_frame = 2;
some_clip.play();
}

..og i sidste frame af "some_clip";

_root.gotoAndStop(_root.to_frame);

Det burde kunne gøre det.

mvh mat
Avatar billede thissel Nybegynder
05. november 2007 - 11:44 #4
Selvfølgelig!
Enkelt og ligetil, men aldrig noget jeg havde gættet selv :)

Hvis du lige smidder et svar, så får du pointene
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2007 - 11:53 #5
aight