Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. november 2007 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiere DVD over på Harddisk

Hej Hej
Vi har lånt en bunke DVD film, som vi skal have med på ferie.
Dvs vi skal have filmene kopieret over på den bærbare.

Jeg er ligeglad med, hvor meget det kommer til at fylde (har mange GB) - men skal blot kopiere dem på den nemmeste måde !!

Eneste krav er, at de danske undertekster kommer med.

PS: Jeg har surfet lidt rundt på Eksperten for at finde svar og kan godt se, at der er meget information....
Men jeg skal ikke brænde noget over på CD/DVD, jeg skal heller ikke rippe det ned i størrelse....

KUN - Få filmene over på Harddisken, så jeg kan se dem på ferien....
- og gerne uden at skulle bruge 4-5 forskelige programmer til det...

Kan I hjælpe mig med det perfekte program ? / Link ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. november 2007 - 11:17 #1
Nej, det kan vi ikke. Det er ikke tilladt at overspille lånte DVDer til harddisk.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. november 2007 - 11:18 #2
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. november 2007 - 11:31 #3
Det er korrekt, men jeg glemte at fortælle, at det er amatør DVD film, som rettighedshaveren har givet tilladelse til at vi må kopiere.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. november 2007 - 11:38 #4
Hej Norbert
Jeg kan se du anbefaler DVDfab - tror du, at det er det jeg skal bruge eller ?????
( http://www.eksperten.dk/spm/788095 )
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. november 2007 - 11:50 #5
Hvis det er hjemmelavede DVD'er, du vil have over, er det naturligvis ikke ulovligt :-)
Hvis du bare vil have dem over på harddisken, kan du sagtens bruge dvd-fab, men det bør ikke være nødvendigt. Du burde kunne trække hele video_ts mappen over uden problemer.
Avatar billede splyfof Nybegynder
10. november 2007 - 00:32 #6
Danske undertekster på hjemmevideo...? Ja man kan jo så meget nu om stunder.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. november 2007 - 08:39 #7
Yes, det er ikke noget problem. Det kan du gøre med tmpgenc DVD author. Her kan du lægge undertekster på dine hjemmevideoer - og det er faktisk ikke ret svært. Jeg har selv et par stykker, som min datter har filmet. Bruger det dog mest som fortekster osv. Men jo, det kan du.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
10. november 2007 - 14:46 #8
;-)

Tak for hjælpen - DVDfab er perfekt...

norbert ! -> svarer du ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. november 2007 - 17:21 #9
svar :-)