Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 15:09 Der er 24 kommentarer og
5 løsninger

hjælp der er en der prøver at hacke mig hele tiden!

hjælp der er en der prøver at hacke mig hele tiden.
det er godt jeg har en firewall men tænk hvis han nu kommer ind i min pc
jeg har hans ip adr. kan jeg ikke melde ham?
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 15:11 #1
Hvordan ved du han prøver at hacke dig? Smid evt. indholdet af logfilen. Jo, du kan anmelde ham på itkriminalitet@politiet.dk.
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 15:12 #2
Hopla! Det var it-kriminalitet@politi.dk. :) Læs mere på: http://www.anmeldelse.politi.dk/
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juni 2001 - 15:13 #3
pas nu på med at råbe bål og brand med det samme! at din firewall popper op og skriger hacker-attack er ikke ensbetydende med at det er rigtigt! mange personlige firewalls er meget paranoide og trigger på stort set hvad som helst!
Avatar billede dar Nybegynder
11. juni 2001 - 15:18 #4
Min firewall var også paranoid... En dag poppede der over 300 beskeder op om eller anden idiot der prøvede at pinge mig til døde...
Avatar billede p-frank Nybegynder
11. juni 2001 - 15:43 #5
Freepaq var hacket for ca. 2 uger siden..
De skrev at de havde personens IP-adresse som vil blive videre givet til politiet..

Ring til dit lokale politi - Det skader da ikke..

Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2001 - 16:49 #6
Hvis du har en ordenlig firewall og det ikke blot er ping, som det for det medste er så kan du anmelde ham til det internationale hacker register, bl.a ved hjælp af neowatch. Normalt kan vil du nemlig ikke opservere, når du bliver hacket, så pas lige på med falsk anklage, men du kan jo komme med hans ip adresse så skal vi undersøge om han er hacker
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 16:52 #7
jeg har norton internet security
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 16:55 #8
skal politet se min computer? (jeg har mange mp3er)
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 16:56 #9
ok det er 193.226.103.67
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 16:57 #10
Nej, de skal ikke se din computer. Men prøv nu lige først at poste din logfil, så vi kan se om der er hold i din anklage.
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 16:58 #11
hvordan?
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 16:59 #12
og hvor er den?
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 17:00 #13
C:\\WINDOWS>tracert 193.226.103.67

Sporer rute til takenet3.takenet.dntis.ro [193.226.103.67]

Serveren står tilsyneladende i landet .ro. Nogen der ved hvor det er?

Glæder mig til at se logfilen.
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 17:00 #14
Start Internet Security og søg i hjælpefilen på Logfile.
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 17:04 #15
jeg har fået en ven til at uploade et billede af min firewall

http://www.bananlars.subnet.dk/hacker.jpg
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 17:05 #16
det er fra første gang
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 17:06 #17
har søgt og fandt ikke noget
Avatar billede mcphreak Nybegynder
11. juni 2001 - 18:16 #18
.ro = Romænien.
Det der med at anmelde er der squ ik noget at gøre ved. Blot at lukke hullet.
Vi er nu blevet spammet 5 gange, hvor de først har hacket sig ind og åbnet for Relayingen. Det har blot medført at politiet har givet alle sagerne videre til Interpol, og så sker der ikke mere. Jeg havde ellers navnet og adressen på personne som gjorde det......
Held & Lykke i fremtiden;-P
Avatar billede bobobo Nybegynder
11. juni 2001 - 19:27 #19
hvordan kan jeg lukke hullet når jeg ikke ved hvor det er?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juni 2001 - 21:02 #20
hullet ER jo netop blevet lukket af din firewall! ellers ville din firewall ikke advare dig om at der var en der forsøgte noget!
Avatar billede mcphreak Nybegynder
12. juni 2001 - 08:53 #21
Det er glæden og ulæmpen ved firewalls. Hvis den er dårlig, fortæller den om alle de forsøg som ikke lykkedes, men har jo ingen anelse om forsøg som lykkedes. Dermed kan man ende med at stå lige vidt.
Avatar billede bobobo Nybegynder
12. juni 2001 - 16:10 #22
alså en firewall lukker huller og sir hvis en prøver at bruge dem?
Avatar billede mcphreak Nybegynder
12. juni 2001 - 16:13 #23
De kan man i grove træk godt sige
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 16:13 #24
jeps
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 16:14 #25
definition på en firewall:
A firewall is a set of related programs, located at a network gateway server, that protects the resources of a private network from users from other networks. (The term also implies the security policy that is used with the programs.) An enterprise with an intranet that allows its workers access to the wider Internet installs a firewall to prevent outsiders from accessing its own private data resources and for controlling what outside resources its own users have access to.
Basically, a firewall, working closely with a router program, examines each network packet to determine whether to forward it toward its destination. A firewall also includes or works with a proxy server that makes network requests on behalf of workstation users. A firewall is often installed in a specially designated computer separate from the rest of the network so that no incoming request can get directly at private network resources.

There are a number of firewall screening methods. A simple one is to screen requests to make sure they come from acceptable (previously identified) domain name and Internet Protocol addresses. For mobile users, firewalls allow remote access in to the private network by the use of secure logon procedures and authentication certificates.

A number of companies make firewall products. Features include logging and reporting, automatic alarms at given thresholds of attack, and a graphical user interface for controlling the firewall.
Avatar billede bobobo Nybegynder
12. juni 2001 - 18:24 #26
ALLE DEM DER HAR SKREVET NOGET LAV ET SVAR OG I FÅR EN DEL AF POINTENE
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:26 #27
svar :)
Avatar billede bobobo Nybegynder
12. juni 2001 - 18:49 #28
i har til i morgen :-)
Avatar billede mcphreak Nybegynder
13. juni 2001 - 09:29 #29
Svar
Håber det hjalp