Avatar billede josprivat Nybegynder
13. november 2007 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ram kan bruges til Comando Bundkort

Hej Eksperter.

Jeg har for nyligt købt et Asus Comando bundkort, som jeg sådan set er glad nok for.

Nu har jeg bare lidt problemer med mine ram!
Jeg har kørt en ramtest86 på dem og fundet fejl på dem.

Men jeg får dem byttet da der er garenti på dem.
Så er problemet bare at de ram jeg har nu (og som bliver byttet :) ikke står på Asus'es "QVL" (Qualified Vendor Lists).

Nu vil jeg bare gerne vide om der er nogen derude der ved om jeg kan forsætte med at bruge de ram jeg har nu (Dem som bliver byttet) eller om jeg skal invistere i nogen nye ram??

Lige nu har jeg følgende ram (som bliver byttet): link -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=157876 .

Hvis nogen mener at ovenstående ram ikke vil virke, vil jeg gerne vide om det så er smart at invistere i følgende: link -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422 .

Håber der er en derude der har lidt styr på det her... for jeg bliver bare forviret af Asus'es "QVL"... (som kan findes på deres hjemmeside).

MVH Josprivat :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
13. november 2007 - 17:29 #1
personligt ville jeg pga. den lille pris forskel køre xms2 uanset, men jeg kan godt se det er lidt trist når nu du allerede har ramne
Avatar billede josprivat Nybegynder
13. november 2007 - 23:45 #2
Tja.. Men det er nu ikke så vigtigt.. hvis jeg køber xms2 istedet kan jeg bare bruge de gamle i en ny maskine.
Det er mere væsentligt hvad der vil virke eller ikke virke :)
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. november 2007 - 17:36 #3
Nå det var der ikke lige nogen der ku klare :)

Men fandt faktisk selv svaret ved et tilfælde...

På asus's VQL liste står der nogen model numre, men disse kunne jeg ikke finde når jeg søgte på nettet. Men da jeg gik ind på Corsair's hjemmeside kunne jeg under hver enkelte ram's beskrivelse finde disse model numre.

Tænkte bare at jeg ville skrive det, hvis nogen senere skulle have sammen problem :)