Avatar billede oziris Nybegynder
19. november 2007 - 15:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random billeder direkte fra mappe

Hej

Vil gerne kunne vise billeder fra en mappe, der konstant smides flere og flere billeder i. Jeg ønsker at gøre det udelukket gennem Flash, dvs. udenom xml, asp og lign. Er det muligt?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 15:24 #1
Niks - Flash kører på klienten, og kan dermed ikke se hvad der ligger i en mappe på serveren. Du er nødt til at lade den hente en liste fra serveren - og det er der jo så nødt til at være et script der sørger for (evt. et der genererer en statisk fil og som du så kører når du lægger noget nyt op).

Du kan naturligvis kode en liste direkte ind i din Flash, men så skal du opdatere den hver eneste gang du lægger nye billeder op - og det er du næppe interesseret i *-)
Avatar billede oziris Nybegynder
19. november 2007 - 19:49 #2
Det kunne jeg have sagt mig selv. Jeg må hive serverside scriptet frem.
Tak. smid svar.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 20:45 #3
Værsgo. :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
21. november 2007 - 11:05 #4
Ellers kunne du sørge for at billederne hedder f.eks. 1.jpg, 2.jpg osv. og så loade dem sekventielt indtil du får en loadfejl, dvs. når der ikke er flere billeder.