Avatar billede sessa Nybegynder
19. november 2007 - 17:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra bærbar til TV

Jeg har en PowerPoint presentation på min bærbare, som jeg gerne ville kunne vise på fjernsynet. Hvilken slags kabel skal jeg bruge og hvordan skal de to apparater forbindes? Og hvad kræver det ellers? På forhånd tak...
Avatar billede thov Forsker
20. november 2007 - 00:11 #1
Har computeren en konnektor som et af disse to: http://pinouts.ru/Video/svideo_7pin_pinout.shtml
For så er det nemt nok - et s-video til s-video/SCART kabel.
Avatar billede sessa Nybegynder
20. november 2007 - 11:39 #2
Ja, den har en udgang med 4 pins som vist på dit link. Betyder det, at hvis jeg køber et s-video til s-video/SCART kabel og forbinder det til TV'et, så kommer billedet automatisk på skærmen? Skal der ikke gøres andet?
Avatar billede thov Forsker
20. november 2007 - 12:11 #3
Fint :-) Har YV'et en tilsvarende s-video indgang, så skal du bare bruge et kabel med s-video i begge ender - vil du benytte SCART stikket, skal der bruges en adapter (ses her til højre) http://www.abmedia.dk/video/scart.htm

Det burde virke unden videre :-)
Avatar billede sessa Nybegynder
20. november 2007 - 13:09 #4
Alle tiders! Det lyder nemt nok - TV'et har nu ikke en s-video indgang, men det har min DVD-optager, der er koblet til fjernsynet. Ved du, om man så bare kan koble til den? Ellers køber jeg en adapter :)
Tak for hjælpen - lægger du dit svar som et "Svar" :)
Avatar billede thov Forsker
20. november 2007 - 13:19 #5
Hvis s-video stikket på DVD optageren er en indgang (ikke bare en udgang), så burde det kunne virke den vej - ellers er der jo SCART adapteren.
Avatar billede sessa Nybegynder
20. november 2007 - 15:08 #6
Jeg ved ikke, om det er en indgang, men jeg prøver mig frem :)
Avatar billede ecodama Nybegynder
13. december 2007 - 16:57 #7
Har forsøgt med et Sandberg PC-TV link kabel med scart i den ene ende og S-video(7 ben) i den anden ende at koble min PC med et Ge Force 6600 grafikkort sammen. Det fungerer ikke- jeg kan ikke se hverken TV eller Video via scartstikkene.Jeg kan derimod godt se Tv på PC en via normalt antenne kabel.
Alle drivere er Ok og Video og Tv fungere fint sammen via scartstik.
Er det mit grafikkort eller S-Video stikket der er problemet??
Avatar billede thov Forsker
13. december 2007 - 22:35 #8
Tjaa.. For det meste er det ikke nok bare at tilslutte kablerne - grafikkortets outputindstillinger skal også indstilles.
Avatar billede sessa Nybegynder
14. december 2007 - 09:10 #9
Jeg købte et kabel med et s-video stik i den ene ende (til den bærbare) og et scart-stik i den anden ( til TV'et), men jeg kan ikke få noget billede på TV'et.
Så fik jeg at vide, at man skal holde Fn nede på computeren samtidig med at man trykker F4 eller F5, men det virker heller ikke.
Og jeg ved ikke, hvordan man indstiller grafikkortets outputindstillinger :(
Avatar billede thov Forsker
14. december 2007 - 13:16 #10
Hmm..
Min FS Esprimo laptop kobler sig helt automatiskt til TV'et, når kablet sluttes til. Kablet er et s-video med en s-video til composite konverter i TV-enden.

Acer laptoppen derimod, gider ingenting :-(
Bøsningen i computeren er 7-polet, men et 4-polet kabel burde funke - de sidste ben er jo bare composite signalet.
Måske er der kun composite i stikket - kan ikke efterprøve det, for 7-polede stik er ikke nemme at få fat i.
Avatar billede sessa Nybegynder
17. december 2007 - 12:31 #11
Så lykkedes det endelig! Det viste sig, at jeg under Grafikindstillinger kan vælge "Uddata til...", og her kan jeg så vælge "TV", når dette er koblet til med mit s-video/scart-label. Det har nok været det, du hentydede til, thov.
Avatar billede thov Forsker
17. december 2007 - 13:21 #12
Netop :-)