Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2007 - 14:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk box / ophæng

Hej alle.

Jeg leder efter en box/ophæng til min harddiske, som kan installeres i en 5.25 plads i min computer. Altså noget til at dæmpe støjen. Hvis det køler disken også, så er det bare et plus, men er ikke vigtigt.

Jeg har brugt den box fra Silentmaxx før, men den passer ikke super ind i mit kabinet, så leder lidt efter et alternativ.

Vil gerne høre om nogen kender nogle gode?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:25 #1
ville overveje disse, de er også på lager osv. og koster hvist lige over 200 bobs http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2099290
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:29 #2
skal lige tilføje de er ikke helt magen til dem jeg har, men minder om dem lidt taget ud fra billedet. - det er vel stort set samme princip som "hårdt gummi beslag" når det kommer til nose damping til vores hdd. udover selvf. hvis de skal ha specielle køle funktioner :) - der er der masser af variation af hvordan de kan køles og løsninger hertil.
Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2007 - 14:29 #3
maxweb.dk >> Tak for dit svar. Har du erfaring med dem selv?

Mit kabinet er desværre lidt dumt på det område. Det er et ThermalTake der meget gerne vil gøre det nemt at installere 5.25 enheder som DVD-drev osv, men når man så pludselig gerne vil skrue ting som disse fast, så er det lidt besværligt.

Det kunne derfor være fedt, hvis man kunne finde noget der i box-form mindende om et DVD-drev eller lign.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:30 #4
nose=noice ( lidt forskæl i ordne :D )
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:30 #5
ahhhh, jeg går hjem meget snart - NOISE even..
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:31 #6
riv plastik halløjet de har lavet ud og smid ud :)
hmm, så smid lige et link til dit kabinet engang
Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2007 - 14:35 #7
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/kandalf/va9003bws.asp

Det er deres "toolfree installation for 5.25" som er lidt i vejen ved situationer som denne. Er ellers rigtig smart i forhold til et alm. DVD-drev.

Det er ikke fordi det ikke KAN lade sig gøre. Det ville bare være smartere at bruge dette.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. november 2007 - 14:48 #8
Kig på dem her:
http://www.studiedata.dk/shop/sharkoon-hdd-vibe-fixer-5985p.html

De er efterhånden kommet i mange afskygninger, men skulle være ret gode til at fjerne vibrationer (og dermed en masse støj). Rammen har samme dimensioner og skruehuller som en almindelig CD-drev.
Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2007 - 14:50 #9
venturer >> Tak for dit svar. Det ser bestemt spændende ud. Må jeg kigge nærmere på.

Dog har rammen ikke helt samme firkantede design som et CD/DVD-drev. Thermaltake´s "Toolfree installation" bygger nemlig på at dvd-drevet kan hvile på nogle små metal-skinner. Kan være lidt svært at forklare, og er bestemt heller ikke sikkert man overhovedet kan få en støjdæmper til harddiske i det format.
Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2007 - 14:57 #10
http://www.thermaltake.com/product/Accessory/DriveBay/a2321/a2321.asp

Egentlig er det sådan en jeg leder efter. Dens egenskab skal bare være støj-dæmpning og ikke køling :-)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:58 #11
har kabinet med system magen til - fedt kabinet forresten det kandalf.
Nå men som sagt at fjerne det nuværende plastik skrue system tror jeg er det billigste. Jeg kigger lige lidt videre, men indtil nu har TT ihvertfald ikke et produkt du vil ha i deres serie.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 14:58 #12
yes, er helt med :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. november 2007 - 15:01 #13
bling, støjdæmper og cooling bonus = http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=51060&menu=pc&partner=8
men jeg holder stadig på at det er billigere at gå uden om der smarte klik n go system på det her område :D
Avatar billede dna Nybegynder
27. februar 2008 - 20:51 #14
Smid et svar hvis du vil have lidt point.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. februar 2008 - 00:11 #15
fortsat god aften :)