Avatar billede 8718 Juniormester
25. november 2007 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Man man dato spærre for bogføring på kontoniveau

I forbindelse med måneds-/årsafslutninger ville det være rart at spærre en afstemt konto for yderligere bogføring.
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2007 - 15:19 #1
Er det C5 ? Så kan man i hvert til fald gøre det på Periode niveau
Avatar billede 8718 Juniormester
25. november 2007 - 18:39 #2
Det er navision finansiels. Det er vigtigt, at det kun er den enkelte konto der spærres - og ikke hele regnskabet.
Avatar billede Lanther Nybegynder
26. november 2007 - 09:36 #3
Jeg bruger Financials 2.60 og jeg spærrer altid bogføring af hele regnskabet i perioder..

Du bruger vel den funktion:
Finans, opsætning, regnskabsopsætning, bogføring tilladt fra, bogføring tilladt til.

Altså man sætter en dato 1.10.2007 - 31.10.2007 for at forhindre, at man bogfører forkerte måneder med hensyn til moms.

Jeg flytter så spæringen til 7.10.2007 - 6.11.2007 og så kan man altid hæve spærringen af bogføringsperioden..

Mest praktisk i forbindelse med kvartalsregnskaber, således at man ikke blander kvartaler sammen og forvirrer revisoren med gamle indtastninger.
Avatar billede 8718 Juniormester
26. november 2007 - 19:57 #4
Jeg bruger samme funktion som dig. Spørgsmålet går på kontoniveau. Problemet ligger i, at når man er mange der afstemmer diverse konti (og gammel måned endnu ikke kan spærres), så ville det være rart at kunne spærre for de enkelte konti efterhånden som de er afstemt.
Avatar billede Lanther Nybegynder
27. november 2007 - 09:07 #5
Her er jeg svar skyldigt..

prøv at gå til http://www.navisionguider.dk/

Her er der en masse om vores program og forum..

mvh
Avatar billede sunset Nybegynder
02. december 2007 - 14:38 #6
Når du er inde på kontoplanen kan du vælge kontokort (Shift+F5)
Inde på kortet er der et felt der hedder spærret. Sæt flueben i, og det vil ikke længere være muligt at bogføre på kontoen.
Avatar billede 8718 Juniormester
02. december 2007 - 15:06 #7
Der skal IKKE spærres fuldstændig for bogføring - kun for den periode der er afsluttet og afstemt.
Avatar billede sunset Nybegynder
05. december 2007 - 09:05 #8
I så fald kan du godt lukke spørgsmålet. Det kan ikke lade sig gøre i standard. Du skal have et solutions center indover for den mulighed.
Man kan lukke perioder i regnskabsopsætning og/eller brugeropsætning; og man kan spærre konti, IKKE spærre konti i perioder.
Avatar billede 8718 Juniormester
05. december 2007 - 16:19 #9
Øv – det havde ellers været smart. Det er jo irriterende, når nogen kommer til at postere på en allerede afstemt og afsluttet konto.
Sunset > Læg et svar – så du kan få dine point.
Avatar billede sunset Nybegynder
06. december 2007 - 14:18 #10
Desværre. Men snak med din Navision leverandør. Umiddelbart skulle det kunne løses rimiligt hurtigt. (Et ciffrede timer) :)