Avatar billede zapzone Nybegynder
26. november 2007 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sletning af partitioner

Hey Eksperter.

Jeg står og skal bruge et værktøj, som automatisk kan slette samtlige partitioner på en disk.

Det endelige mål skal være en bootable cd som man blot smider i cdrom drevet, hvorefter den selv sørger for at slette alle partitionerne på disken. Jeg havde forestillet mig noget i retningen af FDISK som blev kørt med en batch script/fil, så man ikke selv skal trykke sig frem og tilbage, som man jo normalt skal. Men hvordan er det nu lige FDISK har det med moderne harddiske over X antal gb ?

Nogen der har en idé til hvordan det kan løses ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 19:28 #1
Har du da så mange diske at det skal automatiseres, eller så kunne en Live-cd da klare problemet
Avatar billede zapzone Nybegynder
27. november 2007 - 09:10 #2
Ja, sådan kan du godt sige det.
Problemet er, at lige pt. booter jeg på en alm. Windows XP cd, og derigennem sletter partitionerne, men det er ikke just en automatiseret proces, og det tager forholdsvis lang tid. Derfor leder jeg efter en anden løsning.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 17:44 #3
DEt ville vel gå lidt hurtigere med en live-cd http://www.helgec.dk/livecd.html klik på linket Sådan bruger du gparted
27. november 2007 - 22:23 #4
Avatar billede zapzone Nybegynder
27. november 2007 - 22:54 #5
helgec >> Det ser vældigt fint ud, kender godt til GParted, men det er ikke sådan et værktøj jeg er ude efter. Men ja, det vil måske gå hurtigere end WinXP cd'en som jeg bruger pt. Jeg har også overvejet Ultimate Boot CD, som også indeholder en masse gode værktøjer. Det gennemgående problem er bare, at jeg skal sidde og rode rundt i en menu, hvilket jeg ikke ønsker. Det skal være en automatiseret proces.
Avatar billede zapzone Nybegynder
02. december 2007 - 22:43 #6
Løsningen blev et DEBUG script, som sletter partitionstabellen på en given disk...